به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۷۷۴۰۱

چرا ایتالیا یکی از مدعیان قهرمانی یورو است؟

چرا ایتالیا یکی از مدعیان قهرمانی یورو است؟
گروه ورزشی: شب گذشته در چارچوب دیدار افتتاحیه یورو 2020، تیم ملی ایتالیا مقابل ترکیه به برتری 3 بر صفر رسید و توانست یک بردی بزرگ را به ثبت رساند.در این برد آتزوری توانست آمارهای درخشان دیگر را نیز به ثبت رساند و نشان دهد که چرا یکی از مدعیان بزرگ قهرمانی در این رقابت است.نکات کلیدی تیم ملی ایتالیا را در زیر بخوانید:

*ایتالیا برای اولین بار در یورو در 39 بازی اخیر خود توانست بیش از 2 گل به ثبت رساند.
*تیم ملی ایتالیا توانست برای نهمین بازی متوالی کلین شیت کند و در 28 بازی متوالی به حریفان گل بزند.
* تیم ملی ایتالیا در 28 بازی اخیر هیچ شکستی تجربه نکرده است و در این مسابقات توانسته 23 برد و 5 تساوی را به ثبت رساند. آخرین باخت آنها به سال 2018 بازمی‌گردد که در دیدار مقابل پرتغال رخ داد.
*در 12 بازی گذشته ایتالیا، هر وقت ایموبیله در ترکیب اصلی قرار داشته، این تیم بازی خود را برده است.
*ایتالیا در 11 بازی اخیر خود مقابل ترکیه به آمار 8 برد و 3 تساوی رسیده است.

نکته جالب این است که پس از عدم صعود تیم ملی ایتالیا به جام جهانی در سال 2018 با جان پیرو ونتورا،‌ این تیم با هدایت روبرتو مانچینی به یکی از بهترین‌های دنیا بدل شده است.آنها این رکوردها را با مانچینی ثبت کردند و با توجه به درخشش سری‌آ در سال‌های اخیر توانسته‌اند ترکیبی خوب برای این رقابت مهیا کنند. حضور بازیکنانی مثل لوکاتلی و دومنیکو براردی که در بازی گذشته در ترکیب اصلی نمایشی درخشان داشتند، نشان داد که چقدر تیم کنونی ایتالیا برای قهرمانی آماده است.

پائولو منوکوچی، خبرنگار یوفا در خصوص این برد نوشت: یک برد مهم توسط ایتالیا بدست آمد و نشان داد که این تیم چقدر جاه طلب است و می‌خواهد به درخشش ادامه دهد. این تیم پس از اینکه نتوانست در نیمه اول گلزنی کند، در نیمه دوم با تغییر تاکتیک به برتری رسید و یک نمایش عالی در خط حمله از خود نشان داد. نکته مهم ایتالیا این است که خط دفاعی روبرتو مانچینی، با ثبات است و مدافعان این تیم حتی اجازه ندادند که ترکیه به دروازه‌شان نزدیک شود.

یکی از نکات مهم دیگر تیم ملی ایتالیا، عمق بالای ترکیب است که این مسئله دستِ مانچینی را باز می‌گذارد. در این مسابقه حتی «مارکو وراتی» حضور نداشت و فدریکو کیه‌زا، یکی از بهترین بازیکنان فصل یوونتوس به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد. در این ترکیب حتی می‌توان به حضور کریستانته و پسینا نیز اشاره کرد. نکته‌ای در بازی تیم ملی ایتالیا حائز اهمیت است، حضور بازیکنانی در بال راست و چپ است که می‌تواند سیستم تیم را به 3 دفاعه تغییر دهد. اسپیناتزولا که عملکرد خوبی در رم داشت، شب گذشته درخشان ظاهر شد و توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز از آن خود کند. از سوی دیگر در دفاع راست، فلورنتزی در بین 2 نیمه جای خود را به دی‌لورنتزو داد و مدافع ناپولی عملکرد بهتری از خود به ثبت رسانید. باید دید در بازی چهارشنبه مقابل سوئیس، تیم ملی ایتالیا با چه ترکیبی وارد میدان خواهد شد. 

آخرین باری که تیم ملی ایتالیا توانسته در یورو قهرمان شود به 53 سال گذشته بازمی‌گردد. در یورو 1968 ، تیم ملی ایتالیا با شکست یوگوسلاوی در فینال رقابت‌ها و با درخشش بازیکنانی چون دینو زوف، چاچینتو فاکتی ، ساندرو مازولا و پیترو آناستازی برای اولین بار قهرمان یورو شد.  امسال نیز روبرتو مانچینی در اندیشه این است که به طلسم تیم ملی ایتالیا در این سال‌ها پایان دهد. آنها در یوروهای 2000 و 2012 به رده دوم رضایت دادند و در سال 1980 نیز به رده سوم رسیدند.نسلی مثل بارسی، مالدینی، دونادونی، دل پیرو، توتی، پیرلو، کاناوارو نتوانستند به جام برسند و حالا آتزوری منتظر است با جوانانی از سری‌آ به این افتخار دست پیدا کند.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها