کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این ترفندها ارزان تر به استانبول سفر کنید

22 خرداد 1400 ساعت 14:04

گروه گردشگری: استانبول از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری جهان است و هر سال از مسافران زیادی میزبانی می‌کند. با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید سفر کم خرج به استانبول را تجربه کنید.


برای بسیاری از گردشگران برنامه‌ریزی برای سفر کم خرج و ارزان به سایر نقاط جهان اهمیت زیادی دارد. در طول سال‌های اخیر توجه علاقه‌مندان به سفر و گردشگری به سفرهای کم هزینه جلب شده است. برای سفر به پایتخت ترکیه می‌توانید با انتخاب تور استانبول مناسب از کجارو در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید. جمع‌آوری اطلاعات مناسب درباره هزینه‌های اقامت، حمل و نقل، انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌های این شهر نیز برای برنامه‌ریزی سفر کم خرج به استانبول ضروری است.
بازدید از جاهای دیدنی استانبول نیز هزینه‌های زیادی در بر دارند. اگر می‌خواهید سفری ارزان و مقرون به‌صرفه به استانبول داشته باشید، در ادامه با ما همراه شوید. ما در این مقاله ارزان ترین راه‌های سفر به استانبول را به شما نشان می‌دهیم و اطلاعات مناسبی درباره هتل های ارزان استانبول و حمل و نقل به‌صرفه در این شهر به شما ارائه می‌کنیم.

ارزان ترین هزینه حمل و نقل در استانبول


استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است و بخش قابل‌توجهی از مردم ترکیه، در این شهر زندگی می‌کنند. در طول سال‌های اخیر نام استانبول در میان ۱۰ شهر اول گردشگری جهان قرار داشته است و حجم بالای تردد در این شهر اهمیت حمل و نقل عمومی در آن را بالا می‌برد. شهر استانبول با مساحتی بیش از ۶ برابر مساحت تهران، در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسافران در سفر به این شهر تردد داخل شهری و هزینه‌های آن با توجه به گستردگی این شهر است.
به‌دلیل منابع محدود انرژی در کشور ترکیه انواع سوخت در این کشور قیمت بالایی دارند؛ به همین دلیل تردد با تاکسی در شهر استانبول می‌تواند هزینه‌های زیادی برای مسافران ایجاد کند. خوشبختانه پایتخت ترکیه دارای زیرساخت‌های مناسبی در حمل و نقل عمومی است و استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی استانبول، کمترین هزینه‌های تردد داخل شهر را برای شما به‌همراه دارد. 
وسایل نقلیه عمومی استانبول شامل مترو، اتوبوس، تراموا، هاوارای و کشتی می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این شهر و وجود تنگه بسفر در استانبول سبب گسترش خطوط کشتیرانی در این شهر شده‌اند. برای استفاده از خطوط مختلف حمل و نقل عمومی داخل شهر باید استانبول کارت تهیه کنید. باجه‌های بلیط فروشی نزدیک ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، تراموا و اسکله‌های مختلف و بسیاری از سوپرمارکت‌های بزرگ، استانبول کارت می‌فروشند. از همه باجه‌های الکترونیکی در ایستگاه‌های مختلف نیز می‌توانید استانبول کارت خود را شارژ کنید. با داشتن این کارت شما امکان سوار شدن به انواع وسایل نقلیه عمومی را خواهید داشت و استفاده مکرر در زمان کمتر از دو ساعت از استانبول کارت، سبب تخفیف در سفرهای بعدی می‌شود.
به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به استانبول با اطلاع از محل دقیق هتل یا سوئیت اقامت خود، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی به آن را شناسایی کنید و نقشه کامل این خطوط به‌همراه نقشه آفلاین شهر استانبول را نیز دانلود کنید تا ارزان ترین هزینه حمل و نقل در استانبول را بپردازید.

ارزان ترین مکان‌ ها برای اقامت در استانبول
انتخاب محل اقامت مناسب در استانبول از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های سفر شما است. در این شهر انواع هتل‌ها، هاستل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای برای اقامت مسافران تعبیه کرده‌اند. اگر فصل خلوت گردشگری یا در اصطلاح «لو سیزن» را برای سفر به استانبول انتخاب کنید، می‌توانید با تخفیف‌های قابل توجهی هتل رزرو کنید. زمان های سیزن یا فصل شلوغ گردشگری هزینه اقامت در هتل‌ها بسیار بالا است.
تنوع اقامتگاه‌ها در استانبول نیز مناسب است و اقامت در هاستل‌ها، هتل‌های ارزان کم ستاره و هتل آپارتمان‌ها، از هزینه‌های سفر شما کم می‌کنند. هتل‌های بخش آسیایی استانبول نیز ارزان‌تر هستند؛ اما بیشتر جاهای دیدنی استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار دارند. با انتخاب هتل‌های ارزان در مناطق نزدیک به مرکز شهر استانبول می‌توانید در هزینه اقامت و رفت و آمد خود صرفه‌جویی کنید. خانه‌های اجاره‌ای و هاستل‌ها در شهر استانبول نیز گزینه‌های مناسبی برای اقامت ارزان در این شهر هستند؛ اما برای انتخاب این اقامتگاه‌ها تنها به آژانس‌های معتبر مراجعه کنید.

ارزان‌ترین رستوران‌ها یا غذاهای استانبول


غذاهای استانبول از خوش طعم‌ترین غذاهای جهان هستند و در میان گردشگران مختلف طرفداران زیادی دارند. تنوع رستوران‌ها در این شهر نیز بسیار بالا است و هرکدام از آن‌ها با توجه به شهرت و موقعیت خود هزینه‌های متفاوتی از مشتریان دریافت می‌کنند.
بسیاری از رستوران‌های ترکیه در سال‌های اخیر به برندهای معتبری در جهان تبدیل شده‌اند و در شهرهای مختلفی شعبه دارند. از مهم‌ترین برندهای رستوران در ترکیه می‌توان به رستوران‌های «نصرت»، آشپز معروف ترکیه اشاره کرد. شعبه‌های اصلی رستوران‌های معروف ترکیه در پرترددترین خیابان‌های شهر استانبول قرار گرفته‌اند و صرف یک وعده غذا در این رستوران‌ها ممکن است بسیار پر هزینه باشد. پس در استانبول بی‌گدار به آب نزنید و برای تعدیل هزینه‌ها از صرف غذا در رستوران‌های معروف ترکیه خودداری کنید.
در استانبول می‌توانید انواع غذاهای محبوب ترکیه را در غذاخوری‌ها و اغذیه فروشی‌های خیابانی پیدا کنید. معروف‌ترین غذاهای ترکیه مانند بورک، بالیک اکمک، سیمیت، لمجون، دوروم، میدیه، کومپیر و دونر کباب در بازارها، مراکز خرید و خیابان‌های استانبول فروخته می‌شوند. این غذاها از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول هستند که قیمت‌های مناسبی دارند. طعم این غذاها بسیار عالی است و بین ساکنان استانبول نیز طرفداران زیادی دارد.
رستوران‌های ارزان در ترکیه نیز انواع غذاهای محبوب مانند اسکندر کباب را سرو می‌کنند. بسیاری از رستوران‌های با قیمت مناسب در استانبول، منوی غذا به‌همراه قیمت‌ها را در ورودی رستوران نصب کرده‌اند. رستوران‌ها و غذاخوری‌های داخل بازار سنتی استانبول نیز تنوع بالا و قیمت‌های مناسبی دارند؛ اما رستوران هتل‌ها از گران‌ترین غذاخوری‌های این شهر هستند.
در این مقاله به بررسی عوامل مؤثر در سفر ارزان به استانبول پرداختیم. با استعلام قیمت تور استانبول کجارو و همین طور بررسی قیمت بلیط هواپیما می‌توانید مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفر به استانبول را انتخاب کنید.
 
 


کد مطلب: 277426

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277426/این-ترفندها-ارزان-تر-استانبول-سفر-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir