کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادقی:

بازیکنان حرفه‌ای ما نسخه عراق را می‌پیچند

ایران ورزشی , 23 خرداد 1400 ساعت 8:58


گروه ورزشی: تیم ملی توانست با نتیجه‌ای پرگل تیم ملی کامبوج را شکست دهد و فعلاً با سه پیروزی از دیدارهای اخیر خود منتظر چهارمین بازی است که برای تیم ملی حکم مرگ و زندگی را دارد. شکست تیم ملی عراق می‌تواند مجوز صعود ملی پوشان را به مرحله بعدی بازی‌های مقدماتی صادر کند و از همین حالا تمام نگرانی‌ها متوجه این بازی است.

البته با توجه به شرایط ملی پوشان و عملکرد آنها رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست و به راحتی می‌توانند با شکست تیم ملی عراق به خواسته خود برسند. در خصوص بازی آخر و حساس تیم ملی با امیرحسین صادقی پیشکسوت استقلال و همچنین شرایط کنونی آبی پوشان همکلام شدیم. صادقی مثل همیشه رک و راست و بدون هیچ پرده‌ای صحبت کرد.

تیم ملی ایران یک بازی حساس روز بیست و پنجم خرداد ماه دارد و در صورت برد مقابل تیم ملی عراق می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. نظرتان در خصوص این بازی چیست و آیا تیم ملی می‌تواند حریف عراقی خود را شکست دهد؟
من چند وقت پیش در یک برنامه تلویزیونی هم به این نکته اشاره کردم که باید به حال روزهای تیم ملی تأسف خورد که دائماً از خودمان می‌پرسیم که این تیم را می‌برد یا نه؟ چه وقت دیده بودید تیم ملی به این شرایط بیفتد که ما از تیم ملی عراق بترسیم یا در مورد چنین تیمی اظهارنظر کنیم. نکته اینجا است که تازه اول کار است و اگر صعود کنیم باید با کشورهای قدری در مرحله بعد رقابت کنیم تا شاید به جام جهانی راه پیدا کنیم!
من دوره‌ای که بازی می‌کردم دو بار به جام جهانی رفتیم. الان باید تیم ملی آنقدر پیشرفت کرده باشد که تمام برنامه‌ریزی‌ها برای این باشد که در جام جهانی چه حریفانی را شکست دهیم و به مراحل بالاتر برویم نه اینکه در مرحله مقدماتی آن هم در ابتدای کار به این نکته فکر کنیم که می‌توانیم عراق را شکست دهیم یا نه. بعد نکته اینجا است که آیا با همین کادرفنی قرار است به مرحله بعد برویم؟!

به نظرتان آقای اسکوچیچ اگر صعود کنیم نمی‌تواند در ادامه به تیم ملی کمک کند؟
خیر، اسکوچیچ شاید تا حالا خوب نتیجه گرفته باشد اما در ادامه ما نیاز به کادرفنی قوی‌تری داریم. کادرفنی که با درایت انتخاب شود نه با یکسری مسائل که نمی‌خواهم به آنها ورود کنم! ما مربی مثل کی‌روش را داشتیم اما حالا نگاه کنید که مربی تیم ملی را چطور و با چه سلیقه‌هایی انتخاب می‌کنند! به هر حال به نظرم ما نمی‌توانیم در ادامه با اسکوچیچ به جایی برسیم. دلخوشی مردم در شرایط فعلی جامعه به ورزش است آن هم ورزشی مثل فوتبال که در کشور ما اینقدر طرفدار دارد.

نباید دلخوشی این مردم را با یکسری از بی‌کفایتی‌ها بگیریم. نکته دیگر این است که تیم ملی ما الان با حضور 10 لژیونر به کارش ادامه می‌دهد و بازیکنان مستعد در لیگ پشت خط مانده‌اند چون یکسری اتفاقات می‌افتد و گاهاً بعضی از بازیکنان بی‌کیفیت معلوم نیست چطور سر از تیم ملی در می‌آورند و بازیکنان مستعد این فوتبال همینطور پشت خط می‌مانند!

با توجه به مشکلاتی که هست و پیش از این هم درباره آن صحبت شده اما در حال حاضر تیم ملی ما در شرایط حساسی قرار دارد و به دور از هرگونه بحثی باید به فکر این باشیم که فعلاً از این مرحله صعود کنیم و تیم ملی عراق را شکست دهیم.
درست می‌گویید اما چه چیزی باعث شد تا ما در مقدمه راه اینطور به فکر شکست تیمی مثل عراق باشیم؟! البته این را بگویم آنقدر بازیکنان تیم ملی ما حرفه‌ای هستند که خودشان کار را پیش می‌برند اما نباید صعود ما باعث شود که ما این اشکالاتی که در تیم هست را نبینیم. ما در مرحله بعد باید با تیم‌هایی مثل ژاپن و کره بازی کنیم و اگر از الان فکرکنیم عاجز هستیم در آن مرحله قرار است چه کاری انجام دهیم؟

این سطحی‌نگری‌ها کار را به اینجا کشانده است و باعث تأسف شده است! سطح فوتبال ما خیلی بالاتر از این حرف‌ها است و اگر یکسری مسائل حاشیه‌ای باعث انتخاب سرمربی تیم ملی نشود و ما براساس اصول پیش برویم آن وقت به فکر این می‌افتیم در جام جهانی تا چه مرحله‌ای صعود کنیم. اگر در این فوتبال دست یکسری از افراد کوتاه شود و جایگاهی نداشته باشند پیشرفت خواهیم داشت.

پس اعتقاد دارید در این شرایط حساس ما براساس توانایی بازیکنان حرفه‌ای تیم ملی برنده بازی با عراق خواهیم شد؟
بله، شک نکنید. بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای هستند که تیم ملی عراق را ببرند. بازیکنان حرفه‌ای ما نسخه عراق را می‌پیچند. اصلاً من حریفانی مثل عراق را در حدی نمی‌دانم که این قدر در موردشان بحث و بررسی شود. ما باید خیلی بزرگ‌تر از اینها فکر کنیم.

این روزها استقلال شرایط بحرانی دارد. بعد از دعوای هیأت مدیره و مدیرعامل استقلال، این روزها صحبت از کسر قرارداد بازیکنان است!
متأسفانه شیوه مدیریت در استقلال کار ما را به اینجا کشانده است. وقتی سیاسیون ورزش را اداره می‌کنند اینطور می‌شود. حرف من این است که امثال مددی به درد استقلال نمی‌خورند. مگر قرار است مهدکودک اداره شود که چنین مدیرانی را در رأس کار می‌گذارند. چرا مدیرانی که در رأس کار هستند و برای باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند چنین مدیرعاملی را برای استقلال انتخاب می‌کنند و آن وقت تیم دیگری را اینطور حمایت می‌کنند و میلیاردها پول به این تیم تزریق می‌شود؟! چرا هیأت مدیره استقلال اینطوری انتخاب می‌شود؟
اجازه دهند چند پیشکسوت دلسوز استقلال در هیأت مدیره حضور داشته باشند و استقلالی‌ها خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. دل این هوادار به فوتبال و استقلال خوش است. چند سال است که هواداران استقلال را با یکسری مسائل اذیت کرده‌اند؟

این روزها صحبت از این است که دیاباته و میلیچ هم از اینکه پولشان را نگرفته‌اند به شدت ناراضی هستند!
چون این دو بازیکن در استقلال تأثیرگذار هستند آقایان دوست ندارند آنها راضی باشند و برای استقلال بازی کنند، آنها که استقلال را به این روز انداختند این کارها را می‌کنند تا بازیکنان کلیدی از استقلال بروند اما آقایان سعی می‌کنند با عوامفریبی مظلوم نمایی کنند. سال‌ها است که تنها داد زدم و خواستم حق این هوادار را بگیرم اما آقایانی که در باشگاه بودند و پول می‌گرفتند هیچی نمی‌گفتند اما حالا که دستشان از باشگاه استقلال کوتاه شده با من همنوا شده‌اند.

تا کی داد بزنیم که دست از سر استقلال بردارید و اجازه دهید این هوادار نفس بکشد. استقلال در این برهه پول می‌خواهد، بازیکنانش باید تمدید کنند، امکانات این باشگاه کم است. اگر دشمنی‌ها اجازه دهد استقلال هم بتواند به کمک پیشکسوتانش مشکلات را حل کند. چرا اجازه نمی‌دهند یکی مثل علی نامداری که به فکر استقلال است و خدمت کرده کار کند؟! قلعه‌نویی، فکری و حالا فرهاد بارها فریاد زدند ما هم فریاد می‌زنیم که دست از دشمنی با استقلال بردارید و اجازه دهید استقلال به حقش در این فوتبال برسد.


کد مطلب: 277516

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277516/بازیکنان-حرفه-ای-نسخه-عراق-می-پیچند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir