به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۷۷۵۲۶

چند نفر امسال در کوهستان‌ها نجات داده شدند؟

چند نفر امسال در کوهستان‌ها نجات داده شدند؟
گروه جامعه: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۹۸ ماموریت مرتبط با حوادث کوهستان از ابتدای سال جاری تا کنون در استان تهران خبر داد.به گزارش  ایرنا،  محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهم ماموریت‌های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد گفت: با گذشت ۲ ماه و ۱۶ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام گرفته و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب‌دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شده است.
 
وی افزود: در این مدت ماموریت‌های امداد و نجات کوهستان از جمله حوزه‌هایی بوده که با رشد مواجه شده و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۸ درصدی داشته که یکی از علت‌های آن افزایش تردد به مناطق کوهستانی است.معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طی ۷۸ روز ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر، ۷۳۸ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سطح کشور به انجام رسید.
 
انتقال ۲۴۴ مصدوم حوادث کوهستان به مراکز درمانی
محمدی ادامه داد: این ماموریت‌ها منجر به نجات ۶۳۱ شهروند شد. همچنین در این عملیات‌ها ۲۴۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند تا تحت درمان قرار گیرند. از سوی دیگر در این حوادث خدمات سرپایی به ۶۸ نفر از مصدومان ارائه داده شد که نقش بسزایی در حفظ سلامت آسیب‌دیدگان داشت.معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان آمار بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان‌ها گفت: استان تهران با ۹۸ ماموریت و اختصاص ۱۳ درصد از کل ماموریت‌های کوهستان به خود، در صدر جدول بیشترین ماموریت‌ها قرار دارد و پس از تهران، استان البرز با ۶۵ ماموریت و اختصاص ۹ درصد از کل ماموریت‌های کوهستان کشور در رده دوم قرار دارد و استان فارس با ۵۳ مورد ماموریت، ۷ درصد از کل ماموریت‌های کوهستان کشور را به خود اختصاص داد و در رده سوم این فهرست قرار گرفت.
برچسب ها: هلال احمر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها