کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توقف صدور ویزای آمریکا در کابل

23 خرداد 1400 ساعت 9:48


گروه بین الملل: سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد که در واکنش به افزایش موارد ویروس کرونا در افغانستان، همه خدمات صدور ویزا در این کشور را متوقف می‌کند؛ تصمیمی‌که موجب افزایش نگرانی‌ افغان‌هایی شده که برای دولت آمریکا کار کرده‌اند و هراس دارند که نتوانند قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور، به آمریکا مهاجرت کنند.
سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که تعلیق نامحدود صدور ویزا در کابل از روز یکشنبه آغاز می‌شود. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که موج سوم کشنده ویروس کرونا در سراسر افغانستان جان یک کارگر سفارت آمریکا را نیز گرفته است. از زمان شیوع کرونا در سال گذشته، بیش از ۳۴۰۰ نفر در افغانستان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: "ما ناراحتی متقاضیان را درک می‌کنیم و برای آن متاسف هستیم ولی هدف از این تصمیم حفاظت از سلامت کارمندان سفارت و متقاضیان است تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم در آینده روند صدور ویزا و دیگر خدمات کنسولی را ادامه دهیم."این سفارت گفته کسانی که در جریان روزهای پیش‌رو قرار ملاقات داشتند، می‌توانند به محض از سرگیری خدمات صدور ویزا برنامه‌ریزی مجدد کنند. هنوز تاریخی برای از سرگیری عملیات ویزا از سوی سفارت آمریکا اعلام نشده است.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در این هفته گفت که خروج نیروها و تجهیزات نظامی این کشور از افغانستان بیش از ۵۰ درصد تکمیل شده است. در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تمام نیروهای خارجی تا ۱۱ سپتامبر امسال از افغانستان خارج می‌شوند، اما مقامات ایالات متحده و ناتو گفته‌اند که خروج این نیروها ممکن است در ماه ژوئیه تکمیل شود.
همزمان با ادامه روند خروج نیروها، وزارت خارجه آمریکا در حال کار روی ۱۸ هزار پرونده ویزای مهاجرت ویژه برای شهروندان افغانستان است که سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شده بود.برنامه ویزای ویژه مهاجرت (SIV) به افغان‌هایی که برای دولت آمریکا کار کرده‌اند و همسران و فرزندان آنها اجازه می‌دهد تا به ایالات متحده مهاجرت کنند. نگرانی وجود دارد که بسیاری از متقاضیان از جمله مترجمان نظامیان آمریکایی، به دلیل کار و حمایت از ائتلاف بین‌المللی در افغانستان در معرض خطر قرار دارند.سفارت آمریکا در کابل در ماه فوریه روند صدور و طی مراحل "ویزای ویژه مهاجرت" برای شهروندان افغانستان را از سر گرفت.
این روند به دلیل احکام مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا متوقف شده بود ولی با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا اکنون از سر گرفته شد.


 


کد مطلب: 277537

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277537/توقف-صدور-ویزای-آمریکا-کابل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir