به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۷۷۵۶۳

کاهش نسبی دمای تهران از فردا

کاهش نسبی دمای تهران از فردا
گروه جامعه: سکون نسبی جو طی امروز باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در ‌پایتخت خواهد شد. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۳ خرداد ماه) کیفیت هوای ‌پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.به گزارش ایسنا، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده برای استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش موقت ابر ‌پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی امروز (۲۳ خرداد ماه) به‌دلیل سکون نسبی جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و ازن دور از انتظار نیست. از بامداد فردا تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۵ خرداد) گاهی وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز روند افزایش نسبی دما و از فردا تا سه‌شنبه (۲۵ خرداد) کاهش نسبی دما دور از انتظار نیست.

 ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در صبح امروز (۲۳ خرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی خواهد بود.حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»  افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت تداوم دارد و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت و تجمع ذرات معلق باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۴ خرداد ماه) تا حدودی موجب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌همراه خواهد داشت.  

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۲۵ خرداد ماه)  پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «ازن» با میانگین ۱۳۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها