به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۷۷۵۸۳

چالش خاموشی با رایگان شدن برق برخی مراکز

چالش خاموشی با رایگان شدن برق برخی مراکز
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون انرژی گفت: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تعطیل هستند اقدام به تولید رمزارز به صورت غیرمجاز می‌کنند، در واقع با رایگان شدن برق برخی مراکز سوء‌استفاده‌ها افزایش می‌یابد.
 به گزارش ایلنا، هادی بیگی‌نژاد  درباره موضوع رایگان شدن برق و مصرف رمزارزها اظهار داشت:  ارائه رایگان انرژی منطقی ندارد اگر قرار است به صنایع و واحدهای تولیدی کمک کنیم نباید به این شکل باشد باید با منطق دیگری کار را پیش ببریم.

وی با اشاره به مخالفت با تخصیص رایگان برق به گلخانه‌ها به دلیل احتمال استفاده غیرمجاز بخصوص از سوی رمزارزها، گفت: اگر قرار است به تولیدکنندگان کمک کنیم، زمینه‌های تولید و فروش محصولات را فراهم کنیم نه اینکه انرژی را رایگان در اختیارشان قرار دهیم، زیرا به این صورت خود تولیدکننده هم دچار مشکل می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تعطیل هستند اقدام به تولید رمزارز به صورت غیرمجاز می‌کنند، در واقع با رایگان شدن برق برخی مراکز سوء‌استفاده‌ها افزایش می‌یابد.
وی ارائه برق رایگان را مشوقی برای برخی سوءاستفاده‌ها دانست و افزود: ما هم اکنون مشکل گاز و برق داریم وقتی رایگان هم شوند به معنی این است که مشکلات‌مان را لحظه به لحظه بیشتر می‌کنیم.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: وزارت نیرو در نظر دارد که هزینه پرمصرف‌ها را بالا ببرد و کم‌مصرف‌ها را رایگان کند اما انرژی رایگان در هیچ جای دنیا منطقی نیست و به صلاح نیست که ما هم این رویه را دنبال کنیم.
برچسب ها: برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها