به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۷۷۵۸۴

آیا سفید کردن و جرم گیری سینک با مواد شیمیایی درست است؟

گروه کسب و کار: جرم بستن و سیاه شدن سینک یک مشکل رایج است. شما به راحتی می‌توانید سینک خود را جرم گیری و سفید کنید. مسئله مهم این است چطور اینکار را باید انجام داد؟ از چه موادی باید استفاده کرد تا به سینک آسیب نرسد؟ هرچند وقت یکبار باید سینک را تمیز کرد؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم پس با ما همراه باشید.
آیا سفید کردن و جرم گیری سینک با مواد شیمیایی درست است؟
سفید کرن سینک با مواد شیمیایی
سفید کردن سینک با مواد شیمیایی مثل وایتکس و جوهرنمک و ... اصلا درست نیست. شاید این مواد به خوبی سینک را جرمگیری کرده و سفید کنند، اما پس از چندبار استفاده سینک شما به مرور خراب می‌شود. حتی ممکن است نتیجه عکس ببینید و شاهد کدر شدن سینک بخصوص سینک‌های استیل باشید.
اما برای ضدعفونی و جرمگیری بهتر می‌توانید از انواع مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی یا صابون استفاده کنید. البته بهتر است همیشه استفاده از مواد پاک کننده طبیعی را اولویت قرار دهید.

سفید کردن سینک با مواد طبیعی
مواد طبیعی بسیاری برای برق انداختن و سفید کردن سینک وجود دارد. در ادامه برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

جوش شیرین
جوش شیرین بهترین ماده برای تمیز کردن سینک است. از جوش شیرین همراه با سایر مواد طبیعی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
•    جوش شیرین و نمک را با هم ترکیب کنید. کمی آب به انها اضافه کنید تا به حالت خمیری درآید. سپس سینک را با این خمیر 20 تا 30 دقیقه تمیز کنید. این روش برای تمیز کردن سینک‌های استیل سیاه شده بسیار کارآمد است.
•    سینک خود را کاملا خشک کنید. سپس ترکیب جوش شیرین و آبلیمو را روی سینک بریزید و 30 دقیق صبر کنید تا تمامی جرم‌های روی سینک از بین برود. سپس سینک را بشویید.
•    سینک را خشک کنید. سپس مقدار کافی جوش شیرین را با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. با یک اسفنج نرم مخلوط را روی تمام سینک پخش کرده و 30 دقیقه صبر کنید. بعد از خشک شدن مخلوط آن را با کمک یک دستمال از سطح سینک پاک کنید. در انتها سینک را با آب گرم بشویید.

چطور از جرم بستن سینک جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از جرم بستن سینک بهتر است سینک خود را مرتب تمیز کنید. در مقاله روش تمیز کردن سینک ظرفشویی از سایت چارسو می‌خوانیم : " آخر هفته نیز سعی کنید سینک ظرف‌شویی خود را با سرکه سفید و سپس آب و صابون تمیز کنید. سرکه سفید یکی از بهترین، رایج‌ترین و در دسترس‌ترین محلو‌ل‌های پاک‌کننده به شمار می‌رود. از هر محلولی استفاده می‌کنید، آخرین مرحله شستشو باید با آب خالص باشد.
هیچ گونه محلولی حتی سرکه و صابون نباید روی سینک برای مدت طولانی باقی بماند. بهترین فرمول این است که سرکه به مدت ۱۵ دقیقه روی سینک باقی بماند، سپس با آب و صابون و در انتها نیز با آب خالی سینک خود را تمیز کنید."
تمیز کردن روزانه‌ی سینک باید در انتهای شستن ظروف انجام شود. هر بار که ظروف خود را شستید، بلافاصله سینک ظرف‌شویی را نیز تمیز کنید. بهترین محلول برای تمیز کردن سینک، آب و صابون است. اگر می‌خواهید سینک جرم نگیرد، آب و صابون را فراموش نکنید. این ترکیب باعث می شود چربی‌ها روی سینک باقی نمانند و به مرور به جرم و رسوب تبدیل نشوند.



چطور بوی بد سینک را از بین ببریم؟
قطعا برای شما هم پیش آمده که از آشپزخانه بوی بدی حسی کنید سپس برای یافتن منبع بو سطل زباله، یخچال و ... را چک کنید و در انتها متوجه شوید بوی بد از سینک است.
به دلایل مختلفی ممکن است سینک بوی ناخوشایندی بدهد. با این حال تمیز کردن مرتب سینک تا حد زیادی جلوی این اتفاق را می‌گیرد.
در مقاله‌ای از سایت benjaminfranklinplumbing می‌خوانیم: " یک قابلمه آب گرم را بجوشانید. در همین حال ، 1 فنجان جوش شیرین را با 2 فنجان سرکه ترکیب کنید. آب جوش را در فاضلاب خود بریزید. سپس محلول جوش شیرین و سرکه را درون  فاصلاب بریزید. یک ساعت بعد سینک را با آب گرم بشویید."
اگر با این روش یا سایر روش‌ها بوی بد سینک رفع نشد احتمالا مشکل از لوله‌ها و فاضلاب است و باید از یک متخصص کمک بگیرید.

کلام آخر
تمیز کردن مداوم سینک به صورت روزانه و هفتگی با مواد شوینده یا مواد طبیعی از جرم گرفتن و سیاه شدن سینک شما جلوگیری خواهد کرد. به علاوه بوی بد سینک نیز از بین می‌رود. پس بهتر است به جای جرم‌گیری با مواد شیمیایی همیشه سینک خود را تمیز نگه دارید تا هیچ وقت جرم نبندد و همیشه براق و تمیز باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها