کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه روند کاهشی قیمت برنج در جهان

23 خرداد 1400 ساعت 11:30


گروه اقتصادی: قیمت برنج به دلیل اُفت فعالیت‌های ناشی از افزایش کرایه حمل و کمبود کانتینر، منجر به پایین آمدن تمایل خرید شد تا قیمت این محصول در بازار بین‌المللی در هفته منتهی به 4 ژوئن نسبت به هفته قبل کاهش یابد.
به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، به دلیل کاهش میزان تقاضا، قیمت‌ها در تایلند اندکی کاهش یافت، هرچند که محدودیت عرضه تا حدودی موجب حمایت از قیمت‌ها شد.

در ویتنام ورود زود هنگام محصول تابستانه پاییزه اندکی بر قیمت ها تأثیر گذاشت.به دلیل تداوم شیوع کووید-19 در هند که منجر به تداوم چالش‌های لجستیکی و محدودیت فروش محصول تازه شد، قیمت‌ها ثابت ماند. تأخیر در برداشت و ورود محصول زمستانه و نیز پیش‌بینی مثبت برای محصول تابستانه 2022-2021 بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت. سازمان هواشناسی هند پیش بینی کرد باران موسمی جنوب غربی که در روزهای آتی از راه می‌رسد، 101 درصد میانگین بلند مدت باشد.

در آمریکای جنوبی به دلیل کاهش میزان تقاضای برنج و افزایش میزان عرضه پس از برداشت محصول 2021-2020 قیمت‌ها کاهش یافت. پیش بینی می شود میانگین تولید شلتوک در اروگوئه باافزایش 10 درصد نسبت به سال گذشته به مقدار 4/9 تن در هر هکتار برسد.
 


کد مطلب: 277586

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277586/ادامه-روند-کاهشی-قیمت-برنج-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir