کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی در 6 ساعت تراشه می‌سازد

23 خرداد 1400 ساعت 12:12


گروه علمی: براساس یک مطالعه جدید، گوگل یک هوش مصنوعی ایجاد کرده است که به گفته وی قادر است تراشه‌های رایانه‌ای را در کمتر از شش ساعت ایجاد کند. هوش مصنوعی گوگل در حال طراحی تراشه‌های رایانه‌ای‌است که در عرض ۶ ساعت به نتیجه می‌رسد، کاری که انسانها برای انجام آن ماه‌ها وقت می‌گذارند.
تیم پژوهش، الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با تغذیه ۱۰ هزار بستر برنامه‌ریزی تراشه آموزش داد تا طراحی با بالاترین میزان دقت و کمترین درصد خطا عملیاتی شود.

گوگل می‌گوید روشی را برای استفاده از فناوری «یادگیری تقویتی عمیق»(RL) به منظور ایجاد بستر برنامه‌ریزی طراحی تراشه‌های رایانه‌ای تنها در مدت شش ساعت ایجاد کرده است؛ این یک کار پیچیده است که تحقق آن توسط انسان معمولاً به ماه‌ها زمان نیاز دارد.محققان گوگل گفتند که این محصول در حال حاضر به صورت تجاری در تراشه‌های واحد پردازشی تنسور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛  واحد پردازشی تنسور  به اختصار TPU یک مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است که به‌طور خاص برای یادگیری ماشین توسط گوگل طراحی شده‌ است.

این تحقیق که در مجله معتبر نیچر منتشر شده  خاطرنشان می‌کند طراحی تراشه‌های رایانه‌ای به طور معمول ماه‌ها وقت مهندسان را می‌گیرد، اما با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی طراحی این تراشه‌ها در 6 ساعت اجرا می‌شود. 


کد مطلب: 277604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277604/هوش-مصنوعی-6-ساعت-تراشه-می-سازد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir