کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاروان ایران با ۵۹ ورزشکار در پارالمپیک توکیو

23 خرداد 1400 ساعت 14:23


گروه ورزشی: سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو از اعزام ۵۹ ورزشکار به پارالمپیک توکیو تا به امروز خبر داد.به گزارش ایسنا، هادی رضایی در نشست خبری که امروز یکشنبه ۲۳ خرداد به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که لیست نهایی اسامی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو فردا (دوشنبه) به صورت آنلاین به کمیته برگزاری مسابقات اعلام خواهد شد، تا به امروز ۵۹ ورزشکار حضورشان جهت شرکت در این رویداد بزرگ نهایی شده و امکان دارد ۲ نفر دیگر در دوچرخه سواری و تیروکمان در آینده به این لیست اضافه شوند.
 

وی درباره رشته های اعزامی به توکیو گفت: در پاراوزنه برداری ۶ سهمیه کسب شده بود که از این تعداد تنها ۵ نفر که رکورد آنها مطابق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک بود و دو نفر کادر فنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند. وی گفت: در دوومیدانی ۱۴ نفر به همراه ۵ کادر فنی به توکیو اعزام خواهند شد که از این تعداد یک نفر زن و ۱۳ نفر مرد است. البته در لیست نفرات اعزامی از این تعداد را ۵ دوومیدانی کار نابینا و کم بینا و ۸ نفر را معلولان تشکیل می دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: در پاراتیروکمان ۶ ورزشکار و ۲ کادرفنی داریم که در ریکرو و کامپوند هستند. ۱۲ ورزشکار و یک کادرفنی در والیبال نشسته و در جودو نیز دو ورزشکار و دو مربی را به توکیو اعزام خواهیم کرد. همچنین در پاراتیراندازی ۳ ورزشکار خانم به همراه دو مربی و در پاراتکواندو نیز ۲ ورزشکار مرد، یک زن و دو مربی اعزام خواهند شد. در رشته پاراقایقرانی دو ورزشکار اعزام می‌شوند که یک ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم هستند که یک مربی در کنار آنها خواهد بود. در بسکتبال با ویلچر نیز ۱۲ ورزشکار و دو کادرفنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

رضایی پیرامون این پرسش که چرا تعداد کادرفنی در برخی رشته‌ها کمتر است، افزود: ما مجبوریم از کادرفنی کم کنیم، چون برای ما سهمیه قائل شدند، محبوریم با حداقل کاروان اعزام شویم‌ البته مشکلاتی وجود دارد که امسال با آن در پاراالمپیک توکیو مواجه هستیم و این مشکلات در بازی‌های قبلی وجود نداشت، امیدواریم در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نداشته باشیم و کادرفنی بیشتری را همراه خود به پارالمپیک اعزام کنیم.

وی همچنین درباره لیست افرادی که به عنوان همراه به پارالمپیو توکیو اعزان خواهند شد، تصریح کرد: ۱۶ همراه داریم که نوروزی، سرپرست پزشکی، رفیعی‌پور و سخنگویی، روانشناس و فیزیوتراپ و صالحی به عنوان پرستار برای ورزشکاران نابینا همراه خواهند بود. کارگری و لیموچی به عنوان نایب رییس و خانم کونیکو یامامورا بابایی، مادرشهید محمد بابایی و یک همراه نیز به همره وی در لیست اعزامی قرار دارند. همچنین سه نفر به عنوان مترجم و یک نفر به عنوان مسئول فرهنگی در کاروان حضور خواهند داشت. اسبقیان و مظلومی، رئیس فدراسیون‌های جانبازان و معلولین و نابینایان و شعبانی‌بهار نیز به عنوان رئیس فدراسیون تیروکمان در پارالمپیک توکیو همراه کاروان خواهند بود، البته همراهان هرکدام به اختیار خودشان در المپیک یا پارالمپیک حضور دارند به طوری که شعبانی‌بهار با پارالمپیک سفر خواهند کرد و سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی با المپیک می‌رود.

همچنین دو نفر رئیس کمیته ملی پارالمپیک و دبیرکل محمود خسروی وفا و تابع و نوروزی، پزشک کاروان و بنده هم به عنوان سرپرست کاروان و فرجی هم معاون سرپرست کاروان حضور خواهیم‌ داشت.وی ادامه داد: ۶ نفر هم به همراه کمیته ارزیابی و فنی داریم و یک لیست ۱۷ نفره رسانه هم داریم که بعداً و در صورت نهایی شدن نام آنها را اعلام خواهیم کرد.رضایی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره نام خانم شیرمحمدی و سیامند رحمان که کسب سهمیه کردند و دارفانی را وداع گفتند، گفت: برای تعیین جانشین شیرمحمدی در رشته تیر و کمان تیرماه در چک مسابقات انتخابی خواهیم داشت که در صورت کسب سهمیه و تایید کمیته ملی پارالمپیک یک نفر دیگر در لیست اعزامی قرار خواهد گرفت.

رضایی گفت: در رشته دوچرخه سواری نیز هنوز سهمیه ورودی کسب نشده است، البته روز پنجشنبه استعلامی از فدراسیون دوچرخه سواری جهانی گرفتیم که منتظر پاسخ هستیم. اگر پاسخ استعلام مثبت بود و دوچرخه سواری با سیاست‌های پارالمپیک هم خوانی داشت، اعزام انجام خواهد شد. باید تأکید کنم که از ۵۹ ورزشکار فقط دو نفر حمایتی داریم و ۵۷ ورزشکار طبق سیاست‌های پارالمپیک هستند و ۲ نفر خانم که حمایتی و برای نتیجه‌گیری در مسابقات پاراآسیایی اعزام خواهند شد.

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در ادامه همچنین با اشاره به بحث بودجه کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بودیم که ۶۰ درصد بودجه ما را در سه ماهه اول سال بدهند که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به بودجه‌ای که در طول سال برای کمیته پارالمپیک در سه فصل در نظر گرفته شده بود و ممکن است بعد از پارالمپیک، اعزام پاراجوانان را نیز داشته باشیم، اعزام هر کاروان از ۶ ماه قبل نیاز به برنامه‌ریزی برای تهیه لباس، بلیت هواپیما و ... دارد. بنابراین پس از اعلام درخواست خود از نوبخت نامه‌ای دریافت کردیم که با درخواست ما موافقت شده بود که ۶۰ درصد بودجه را در سه ماه نخست سال دریافت کنیم و همین مساله سبب شد تا بسیاری از کارهای خود را انجام دهیم.

وی افزود: ماه اول بودجه‌ای که در اختیار ما قرار گرفت ۴ میلیارد تومان بود، امیدوارم طبق نامه سازمان برنامه و بودجه مابقی بودجه هم به دستمان برسد.هر چند در اردیبهشت سال جاری ۹ میلیارد سازمان برنامه و بودجه به خزانه دولت واریز است، اما فقط ۲ میلیارد از آن ۹ میلیارد به حساب ما واریز شده و نگرانی ما از این جهت است که باید بلیت تهیه و مسائل را پیگیری کنیم. البته از نوبخت تشکر می‌کنم که این نامه را ارسال کردند، اما دریافت بودجه نیازمند این است که کار سریع تر انجام شود و با توجه به اعزام کاروان، این بودجه نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: ما سه اعلان برای اعزام کاروان داریم که کاروان اعزامی باید توقفی دو ساعته هم در کشور ثالث داشته باشد. اگر در تاریخ مدنظر که ۸۰ نفر از کاروان می‌روند، بلیت تهیه نکنیم با مشکل روبرو می شویم. کاروان در ۴ گروه اعزام می‌شود و زمان بازگشت با ۶ کاروان برمی‌گردیم و این برنامه‌ریزی سنگینی را می طلبد.

رضایی همچنین با اشاره به مشکلات رزرو بلیت افزود: تا امروز دو بار بلیت رزرو کردیم که باطل شده و اگر زودتر بودجه را نگیریم، با مشکل روبرو می شویم، البته در سازمان برنامه و بودجه کارها را انجام دادیم و از خزانه دولت نیز درخواست می کنیم زودتر این کار را انجام دهد. تاکنون حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت کردیم که این حدود ۶ - ۵ درصد بودجه ماست.

وی اضافه کرد: مشکلات ما، مشکلاتی است که همه درک می‌کنند، امیدوارم دوستان زیرمجموعه در نهادهای مختلف هم درک کنند و این بودجه را به ما زودتر  بدهند تا بلیت را بگیریم. اگر این دو سه روز بودجه به دست ما نرسد، با مشکلات بدی روبرو می شویم که مربوط به بحث لباس کاروان، بلیت پرواز، هتل و ... خواهد بود.
وی در ادامه نشست تاکید کرد: الان اخبار پارالمپیک در خبرها گم شده و بیشتر اخبار المپیک، فوتبال و والیبال در رسانه‌ها پررنگ شده است. دوستان رسانه‌ای، همانطور که قبلاً با ما روابط خوبی داشتند، الان نیز که لیست اسامی نفرات اعزامی کاروان را اعلام کردیم، خبرها را پوشش بهتری بدهند و یار و یاور ما باشند. لطفاً اختصاص زمان برای خبرهای پارالمپیک به بعد از المپیک موکول نشود. با توجه به تعویق یک ساله،  زحمات ورزشکاران پارالمپیکی بیشتر از ۲۴ ماه شده که در اردوهای مختلف با رعایت پروتکل ها حضور داشتند تا برای کشورمان افتخار آفرینی کنند، امیدوارم رسانه‌ها توجه بیشتری بعد از این به اخبار پارالمپیک داشته باشند.وی در پایان پیرامون این پرسش که پرچمدار بازی‌های پارالمپیک چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: در جلسه هیات اجرایی بعدی در خصوص پرچمدار تصمیم گیری و نهایی خواهد شد.


کد مطلب: 277665

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277665/کاروان-ایران-۵۹-ورزشکار-پارالمپیک-توکیو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir