به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۷۷۶۷۷

پرمصرف‌ترین وسایل برق خانگی را بشناسید

پرمصرف‌ترین وسایل برق خانگی را بشناسید
گروه اقتصادی: در هفته‌های گذشته افزایش مصرف برق به دنبال افزایش ناگهانی چند درجه‌ای دمای هوا سبب شده تا برخی از مشترکان ساعاتی از شبانه روز را بدون دسترسی به برق بگذرانند. مسئولان وزارت نیرو و توانیر همواره از مشترکان خواسته‌اند تا با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی بیشتر از اعمال خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند، اما بدون شک لازم است تا افراد برای تصمیم‌گیری راجع به استفاده کمتر از لوازم خانگی پرمصرف، آن وسایلی را که در خانه بیشترین انرژی را در منزل‌ مصرف می‌کنند، شناسایی کنند. 

گفتنی است، شما می‌توانید مقدار وات اغلب لوازم خانگی را در پائین یا پشت آن‌ها یا بر روی پلاک برنجی آن‌ها نگاه کنید. مقدار وات نوشته شده حداکثر مقدار برقی است که دستگاه شما دریافت می‌کند. چون تعداد زیادی از لوازم خانگی دارای دامنه تنظیم‌های مختلف هستند (مثلاً ولوم رادیو) مقدار واقعی برق مصرفی به درجه تنظیم مورد استفاده آن بستگی دارد. در صورتی که مقدار وات روی دستگاه نوشته نشده باشد، شما می‌توانید با پیدا کردن جریان (به آمپر) و ضرب کردن آن در ولتاژ مصرف شده توسط دستگاه مقدار وات را تعیین کنید.

لوازم برقی پرمصرف کدام‌اند؟
مصرف انرژی وسایل برقی تا حد زیادی به نوع لوازم خانگی، برند و همین‌طور اندازه‌ آن بستگی دارد. به‌علاوه میزان مصرف افراد هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.نکته قابل توجه آن است که مشترکان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را بسنجند و با آگاهی بیشتر و نگاه مسئولانه از برق استفاده کنند.  به طور کلی دستگاه‌های متفاوت برقی دارای توان مصرفی متفاوتی هستند، که معمولا به عنوان "مصرف دستگاه" شناخته می‌شود.در پایان برای آگاهی از میزان مصرف برق وسایل خانگی مختلف می‌توانید تصویر نوشته زیر را ببینید؛ این اینفوگرافی طراحی شده میزان مصرف برق دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها