کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در ترکیه

23 خرداد 1400 ساعت 17:32


گروه جامعه: ترکیه که تا به حال بیش از ۳۳ میلیون دوز واکسن کرونا را به شهروندانش تزریق کرده است، گستره و سرعت برنامه واکسیناسیونش را افزایش می‌دهد.این هفته سن افراد واجد شرایط برای واکسیناسیون کرونا را پایین آورد و به ۴۰ سال و بالاتر رساند.اخیرا افرادی که در صنایع کلیدی مانند حمل‌ونقل درون‌شهری و بین‌شهری و بخش تولید و توزیع غذا در ترکیه کار می‌کنند، نیز به گروه‌های واجد شرایط واکسیناسیون افزوده شده‌اند.
 

کارکنان رستوران‌ها و کافه‌ها، وکیلان و شاغل در شرکت‌های حمل بسته و نیز پیک‌ها هم اکنون می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.ترکیه به جز گسترش طیف افرادی که می‌توانند واکسن بزنند، در تلاش است که سرعت واکسیناسیون در کشور در یکی دو روز اخیر افزایش داده است.این کشور روز جمعه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) به تنهایی حدود ۶۰۰۰۰۰ دوز واکسن کرونا به شهروندانش تزریق کرد و در روز بعد این رقم به حدود ۵۰۰۰۰۰ دوز رسید.
 
برنامه واکسیناسیون ترکیه از ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) آعاز شد و آخرین داده‌های وزارت بهداشت این کشور نشان می‌دهد که بیش از ۳۳.۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و حدود ۱۳.۷ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.
همچنین بر اساس این داده‌ها تا به حال بیش از ۱۹.۸ میلیون نفر در ترکیه نخستین دوز واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند.

پروفسور اسماعیل بالیک، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا گفت اگر ترکیه بتواند به رقم تزریق روزانه یک میلیون واکسن برسد، ممکن است بتواند تا پایان ماه ژوئیه (اوائل مرداد) به ایمنی جمعی دست یابد. البته به گفته او، رسیدن به این هدف بستگی به میزان عرضه واکسن و تمایل مردم به واکسن زدن دارد.
او یادآور شد در صورتی که میزان کافی واکسن عرضه شود، نظام بهداشتی ترکیه ظرفیت تزریق یک و نیم میلیون واکسن در روز را دارد.اما به گفته گرچه افرادی می‌خواهند هر چه زودتر واکسنشان را بزنند، عده‌ای هم هنوز از زدن واکسن اکراه دارند.واکسیناسیون کرونا در ترکیه اجباری نیست و افراد برای واکسیناسیون باید از محل‌های مربوط وقت بگیرند. 


کد مطلب: 277692

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277692/افزایش-سرعت-واکسیناسیون-کرونا-ترکیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir