به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۲۷۷۷۲۰

بختیاری‌زاده: باید ببریم تا کار به اما و اگر نکشد

بختیاری‌زاده: باید ببریم تا کار به اما و اگر نکشد
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. هنگامی که تیم ملی در شرایطی سخت عازم کشور بحرین شد، باید چهار گام خود را محکم و بی لغزش بر می داشت و 12 امتیاز موجود را کسب می کرد تا با اتمام کابوس حذف در مرحله اول مقدماتی جام جهانی، به عنوان سرگروه خود و بالاتر از تیم های عراق و بحرین راهی دور نهایی مقدماتی بشود. ایران سه گام از چهار گام خود را مطمئن تر از همیشه برداشته. ابتدا برد 3-1 مقابل هنگ کنگ، بعد برد 3-0 مقابل بحرین میزبان و سپس برد راحت 10-0 مقابل کامبوج تیم اسکوچیچ را در بهترین شرایط روحی و فنی برای دیدار مقابل عراق آماده کرده.
 
دیداری که سه شنبه شب برگزار خواهد شد و ایران با کسب چهارمین برد پیاپی خود، می تواند صعودی بی دردسر به دور بعد داشته باشد. صعودی که ممکن است با یک مساوی هم محقق شود اما در صورت مساوی کار به اما و اگر های تیم دوم می کشد و این چیزی است که سهراب بختیاری زاده، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال معتقد است اصلا نباید اتفاق بیفتد. به بهانه دیدار حساس ایران مقابل عراق، گفت و گو با بختیاری زاده را در ادامه می خوانید:

سهراب بختیاری زاده در ابتدا و در خصوص وضعیت تیم ملی در سه بازی اخیر و بازی سرنوشت ساز مقابل عراق گفت: با توجه به شرایط بدی که تیم ملی در بازی های دور رفت تجربه کرده بود، ما در این چند بازی فشار و استرس زیادی را تحمل کردیم. به این دلیل که باید همه بازی هایمان از جمله بازی آخر با عراق را ببریم. فوتبال بی رحمی های خاص خود را دارد و قبلا این را نشان داده و به هر حال امیدواریم که به مرحله بعدی صعود کنیم. بازی با عراق برای حتما سخت و حساس و پر استرس خواهد بود. تیم ملی در سه بازی اخیر از لحاظ فنی عملکرد خیلی خوبی را از خود به جای گذاشت هر چند که دو بازی ما مقابل تیم های نسبتا آسانی بود و هنگ کنگ و کامبوج حریف های تمرینی تیم ملی بودند. در بازی سخت مقابل بحرین هم بچه ها ثابت کردند که اگر تمرکز داشته باشند، می توانند حتی در این شرایط از پس هر حریفی بربیایند.

من پیش بینی می کنم که حریف پیش روی ما از لحاظ فنی و تیمی از بحرین بهتر باشد. تجربه نشان داده که بازیکنان زیادی از فوتبال عراق به لیگ ایران آمده اند و شرایط خوبی هم داشته اند. با این حال فوتبال بحرین چنین شرایطی نداشته و بازیکنی از بحرین را در لیگی مثل ایران نداشته ایم. همین مثال می تواند نشان دهد که سطح فوتبال عراق از فوتبال بحرین بالاتر است. چیزی که مهم است این است که کیفیت بازیکنان ما در تمام خطوط شرایط بسیار خوبی داریم. ما محکوم به بردن هستیم و این مسئله را با آرامش و تمرکز می شود مدیریت کرد تا بازیکنان کیفیت خود را نشان دهند. ما از لحاظ فنی از عراق بهتریم و می توانیم این تیم را شکست بدهیم.

بختیاری زاده در خصوص استفاده اسکوچیچ از نفرات اصلی در دو بازی هنگ کنگ و کامبوج گفت: کسی می تواند تصمیم بگیرد که الان در اردو حضور دارد و با بازیکنان زندگی می کند و این شخص کسی نیست جز سرمربی تیم ملی. پس ما باید به تصمیمات سرمربی احترام بگذاریم. با این حال، من فکر می کنم تصمیم اسکوچیچ منطقی بود. چرا که ما بازی های دوستانه نداشتیم و این دو بازی، مثل دو بازی دوستانه تیم ما را برای بازی های سخت تر آماده کرد. آقای اسکوچیچ در این دو بازی نسبتا آسان از تلفیقی از بازیکنان اصلی و ذخیره استفاده کرد و این استراتژی درستی بود.

کاپیتان اسبق تیم استقلال در خصوص کیفیت پایین چمن محل برگزاری دیدار تیم های ایران و عراق و بازیکنانی که برای بازی در چنین زمین ناهمواری مناسب تر هستند گفت: من هرگز به خودم اجازه نمی دهم که درباره حضور یا عدم حضور بازیکنی در ترکیب تیم ملی صحبت بکنم چرا که این مسئله در حیطه اختیار سرمربی است.ضمن این که بین بازیکنان اصلی و ذخیره ما فاصله زیادی از لحاظ فنی وجود ندارد. چه بازیکنانی که در ترکیب حضور دارند و چه آن هایی که روی نیمکت می نشینند از آمادگی بالایی برخوردارند.به هر حال آقای اسکوچیچ به همان اندازه که بازیکنان اصلی برایش اهمیت دارند، به نیمکت خود هم فکر می کند تا در نیمه دوم دست بازی داشته باشد.

اسکوچیچ نباید خیلی زود همه کارت هایش را خرج کند و باید در نیمه دوم به فکر تغییر تاکتیک باشد. ما نباید به کیفیت زمین توجه بکنیم و باید بازی را با همان نفرات اصلی خود آغاز کنیم و در نیمه دوم هم با توجه به خواست مربی، دست به تغییر بزنیم و با حضور بازیکنانی مثل قایدی، قدوس، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد و سایرین بتوانیم بازی را به نفع خود تمام کنیم. در فوتبال، شروع بازی مهم است اما در نیمه دوم معمولا کار سخت تر می شود و آن جاست که شما باید ابزار لازم را برای تغییر شرایط داشته باشید.

بختیاری زاده در پایان گفت: ما فقط باید به بردن فکر کنیم تا کار به اما و اگر نکشد. خط حمله تیم ملی این قدرت را دارد و این را نشان داده که می تواند در مقابل تیم هایی مثل بحرین و عراق ایجاد موقعیت کند و به گل برسد. از آن مهم تر، این است که ساختار دفاعی مطمئن و مستحکمی داشته باشیم و همانند دیدار مقابل بحرین به زمین برویم و بتوانیم بازی همیشگی خود را به نمایش بگذاریم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها