به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۷۷۷۴۱

بکارگیری پهپادهای رزمی در ارتش آلمان

بکارگیری پهپادهای رزمی در ارتش آلمان
گروه بین الملل: سیاستمداران و احزاب آلمانی مدت‌هاست درباره استفاده از پهپادهای جنگی در ارتش این کشور بحث می‌کنند. حزب سبزهای آلمان برخلاف نظر سابق خود اکنون با امکان استفاده از پهپادهای رزمی در ارتش این کشور موافقت کرده است.
موسسه دفاعی و تحقیقات استراتژیک آلمان (GIDS) توصیه کرده است که ارتش این کشور از پهپادهای رزمی استفاده کند.کارشناسان این مرکز بازار جهانی پهپادهای جنگی و جنگ قره‌باغ را بررسی کردند.آذربایجان سال گذشته در یک جنگ ۴۴ روزه با پهپادهای رزمی خود بیش از ۲۰ درصد از خاک خود را از اشغال ارمنستان خارج کرد و ارمنستان را در یک جنگ پهپادی شکست داد.
سرهنگ دوم میشایل کارل، کارشناس موسسه دفاعی و تحقیقات استراتژیک آلمان با اشاره به جنگ قره‌باغ می‌گوید اگر ارتش آلمان در جنگ قره‌باغ علیه آذربایجان می‌جنگید، شانس پیروزی نداشت.
او تاکید می‌کند: «در مقابل پهپادهای رزمی و پهپادهای کامیکاز، ما نمی‌توانستیم به اندازه کافی از خود دفاع کنیم.»آلمان از فناوری لازم برای تولید پهپادها برخوردار است و ارتش این کشور در شرایط کنونی نیز از موشک‌ها برای شناسایی و رصد استفاده می‌کند.کارشناسان آلمانی گفتند هواپیماهای بدون سرنشین مسلح می‌توانند در شرایط خاص از سربازان بهتر محافظت کنند.
در حال حاضر آمریکا، اسرائیل، ترکیه و چین از مهم‌ترین تولید کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین رزمی هستند.به گفته کارشناسان آلمانی ترکیه در توسعه پهپادهای جنگی پیشرفت زیادی کرده و به یکی از فروشندگان اصلی پهپادهای جهان تبدیل شده است.لهستان، قطر، آذربایجان و اوکراین از خریداران پهپادهای ترکیه هستند.
پهپاد بایراکتار TB2 و آکینجی مشهورترین پهپادهای ساخت ترکیه هستند که مشتریان زیادی پیدا کرده و ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان یکی از آنهاست. او اخیرا اعلام کرد که ۲۴ فروند پهپاد مدل "بایراکتار TB2" ساخت ترکیه خریداری خواهد شد.شرکت Baykar Technologies که توسط داماد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاسیس شده از بیشترین فروش پهپادها در سال جاری میلادی خبر داد.
با وجود تاکید کارشناسان بر نیاز مبرم تسلیح ارتش آلمان به پهپادهای جنگی در میان احزاب سیاسی آلمان بر سر این موضوع اتفاق نظر وجود ندارد.آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی خواستار مسلح شدن پهپادهای ارتش شده است. اما حزب سوسیال دموکرات، حزب ائتلافی حاکم با این خواست وزیر دفاع مخالفت کرده است.
حزب دموکرات آزاد آلمان از خواست وزیر دفاع آلمان درباره مسلح کردن پهپادهای ارتش پشتیبانی کرده است.
حزب چپ‌های آلمان با تسلیح پهپادها به شدت مخالفت کرده است.  حزب سبزهای آلمان ولی برخلاف انتظارها با استفاده از پهپادهای جنگی در ارتش مخالفت نمی‌کند. کنگره آنلاین حزب سبزها تصمیم گرفته است که با استفاده از پهپادهای جنگی در ارتش دیگر مخالفتی نکند.
کنگره این حزب در یک رای‌گیری بسیار فشرده از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که دیگر مخالفتی با بکارگیری پهپادهای جنگی در ارتش نخواهد کرد.

 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها