کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه ماشین دست دوم را قیمت‌گذاری می‌کنند

24 خرداد 1400 ساعت 11:14

گروه کسب و کار: بازار خرید و فروش ماشینهای دست دوم یکی از بازارهای شلوغ و پرهیجان کشورمان است که شاید در کمتر نقطه‌ای در جهان با این جدیت دنبال شود.



دلیل این موضوع یکی تنوع زیاد ماشین در کشور ماست و دیگری بالا بودن قیمت ماشینهای صفر است که دست بسیاری از خریداران را از خریدش کوتاه کرده است. به همین دلیل، ماشین در ایران همانند یک کالای سرمایه‌ای، بازاری پر التهاب و پرتنش دارد. تعیین قیمت ماشینهای صفر که تابع سیاست‌های شرکت‌های واردات یا تولید ماشین است. اما در بازار دست دوم‌ها، عوامل بسیاری باعث کاهی قیمت و یا افزایش ناگهانی آن خواهد بود. در این مطلب به بررسی مواردی که در بازار ماشینهای دست دوم تعیین کننده هستند، خواهیم پرداخت.

چه عواملی بر قیمت ماشینهای دست دوم موثر هستند؟
قیمت ماشینی تابع عوامل گوناگونی است که گاهی تاثیر بسیار زیادی در ارزش ماشین می‌گذارند. سلامت بدنه، از نظر امکان تصادف و رنگ شدگی، یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین قیمت ماشین است. اگر ماشین از قسمت کاپوت و سپر جلو اسیب دیده باشد، امکان ضربه به بخش‌های فنی و تمامی قسمت‌های جلوبندی وجود دارد و باید آن‌ها را به دقت بررسی کرد. گاهی یک ماشین ظاهر بسیار تمیزی دارد اما به محض اینکه خریدار در آن را باز می‌کند، با یک اتاق کثیف و خراب روبرو می‌شود. وجود تصویری از صندلی‌های با روکش کثیف یا پاره، سقف دود گرفته، خط و خش بر روی بخش‌های پلاستیکی کابین و مشکلاتی از این دست، ماشین را هرچقدر هم سرحال باشد، از پیش چشم خریدار خواهد انداخت. بعضی معایب فنی در پیشرانه و یا قسمت‌های دیگر، به دلیل هزینه‌بر بودن، باعث افت قیمت ماشین می‌شود. از طرفی کارکرد ماشین نیز یکی از مهمترین عوامل نوسان قیمت ماشین محسوب می‌شود. در کنار این موارد، بعضی مدل‌ها بازار خوبی دارند و بعضی دیگر با وجود کیفیت خوب، خیلی طرفدار ندارند.

چه کنیم که ماشینی دست دوم را با قیمت بالاتری بفروشیم
اولین نکته مهم، برطرف کردن تمامی مشکلات فنی ماشین است. خریدار قطعا دلش نمی‌خواهد از فردای خرید ماشین اسیر تعمیرگاه‌ها باشد. مورد بعد، تمیز بودن ماشین است. با یک کارواش و تمیزکاری اساسی، شاید چند میلیون روی قیمت ماشین اضافه کنید. صداگیری هم از مواردی است که باید مورد توجه باشد. اگر خریدار بخواهد یک دور با ماشین بزند، کابین ساکت و بدون صداهای اضافه، توجه او را جلب خواهد کرد. آماده بودن تمامی مدارک ماشین و بیمه آن، از مواردی است که در هنگام فروش ماشین، سرعت کار را بالا خواهد برد. در فروش ماشین و هر وسیله دیگری باید صادق بود. سعی در پنهان کردن مشکلات یا انکار تصادف و رنگ‌شدگی، در این روزها که افراد گاهی با کارشناسان متخصص در این حوزه  برای خرید مشورت می‌کنند، نتیجه‌ای جز پراندن مشتری ندارد.

راهی برای تعیین قیمت صحیح ماشینی کارکرده وجود دارد؟
بله. این روزها سایت‌های مختلف کارشناسی ماشین، بخشی برای تعیین قیمت ماشین‌های کارکرده نیز در نظر گرفته‌اند. برای مثال کارنامه، به دو صورت در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. اول، با پر کردن فرم تخمین قیمت، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قیمت حدودی ماشین را به دست آورید. کافی است مدل، کارکرد، سال تولید، احتمالات تصادف و رنگ ماشین را وارد فرم کرده و یک بازه قیمتی تحویل بگیرید. در روش دوم، برای تعیین قیمت ماشین دست دوم با karnameh.com با ورود به این سایت، تقاضای کارشناسی قیمت خواهید داد. در این صورت، کارشناسان ماشین با بررسی تمامی قسمت‌های ماشینی شما، علاوه بر ارائه یک فرم کارشناسی، بر روی ماشینی شما قیمت خواهند گذاشت. از آن جایی که این قیمت بر اساس نوسانات بازار و قیمت ماشینی صفر کیلومتر و با توجه به آگهی‌های موجود در سامانه‌هایی مانند دیوار، انجام می‌شود، قیمتی منطقی و دقیق است. بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید منتظر پیدا شدن مشتری مورد نظر خود باشید. پیدا کردن مشتری هم از خدمات این سایت است که کار فروشنده و خریدار را بسیار راحت کرده است. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز اقدام کنید.
 
 


کد مطلب: 277774

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277774/چگونه-ماشین-دست-دوم-قیمت-گذاری-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir