کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوج کوین چیست و چگونه قیمت این ارز دیجیتال در یک روز ۱۰ برابر شد؟

24 خرداد 1400 ساعت 11:20

گروه اقتصادی:اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید بدون شک اسم ارز دیجیتال دوج کوین به گوش شما خورده است. این ارز دیجیتال مشهور حتی باعث ورود تعداد زیادی از افراد برای سرمایه گذاری کردن در این بازار مالی شده است. در ادامه بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.


شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال مقدماتی ( به صورت رایگان ) و آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

دوج کوین چیست؟
دوج کوین با نام اختصاری (Doge) رمزارزی نظیر به نظیر (Peer-to-peer) و متن باز است. دوج کوین در دسامبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تصویر سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) لوگو آن می باشد. این سگ در واقع یک نژاد سگ ژاپنی با نام شیبا اینو می باشد.
این سگ در واقع از یک میم اینترنتی محبوب شد که دوج نام دارد. در این میم تصویری از یک سگ شیبا اینو را در کنار نوشته‌هایی با فونت comic sans می ‌بینید. این نوشته ‌ها معمولا از نظر گرامری به عمد اشتباه هستند.
سازندگان دوج کوین هم برای اینکه ماهیت صمیمی این ارز دیجیتال را نشان دهند یک ارز دیجیتال ساختند و تصویر دوج را بر روی آن گذاشتند. همین امر سبب شد تا این رمزارز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم کم تر جدی گرفته شود. موضوعی که عده ای می گویند دقیقا مورد نظر سازندگان این رمز ارز بوده است.
برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس با کمک جکسون پالمر دوج کوین را در اواخر روزهای سال ۲۰۱۳ متولد کردند. این رمز ارز بر خلاف ارزهای دیگر برای هدف خاصی ساخته نشده بود و سازندگان این رمز ارز تنها برای سرگرمی و شوخی یک سیستم پرداخت دوستانه طراحی کردند. با این حال پس از گذشت چند ماه از ایجاد این رمز ارز و با افزایش محبوبیت آن میان طرفدارانش، حامیان این رمز ارز اعلام کردند که از دوج کوین برای کمک به خیریه‌ها و پرداخت انعام استفاده می کنند.


اقدامات خیرخواهانه این کوین باعث شد تا از دوج کوین به عنوان یک کوین دوست داشتنی یاد شود.
ارز دیجیتال دوج کوین با تمام مشکلات فنی از حمایت به ‌شدت بالایی در میان کاربران اینترنت برخوردار است. برخی از آن‌ها به‌قدری عاشق دوج کوین هستند که تمام لوازم شخصی و خانه خود را با لوگوی آن تزیین کرده‌ اند.
در انجمن ردیت (Reddit)، دوج کوین یک صفحه پرمخاطب دارد که طرفداران متعصب آن، این صفحه را با صفحات ارزهای دیجیتال دیگر متمایز می‌کنند. مدت‌هاست که حامیان این ارز دیجیتال به تولیدکنندگان محتوای کاربردی در ردیت، دوج هدیه می‌دهند. همچنین در این انجمن برنامه‌های خیریه زیادی برگزار می‌شود.

رابطه‌ی ایلان ماسک و دوج کوین
ایلان ماسک را این‌روزها پدر دوج کوین می‌نامند. شاید دلیل این امر بیشترین افزایش ارزش دوج طی ماه ‌های گذشته با حمایت ‌های ایلان ماسک بوده است. او چندین بار در توییتر از دوج کوین حمایت کرد و با انتشار تصاویر و توییت‌ ها قیمت این رمزارز را چند برابر بالا برد. ایلان ماسک، اسنوپ داگ و جن سیمونز توانستند قیمت بیت کوین را به ۰.۷ دلار برسانند. برای تحلیل تکنیکال رمز ارزها و سرمایه گذاری در این حوزه به وبسایت آموزشی آکادمی علی ربیعی سر بزنید.
اگر به نمودار ماهانه و سالانه دوج کوین نگاه کنید شاید شگفت زده شوید. اگر سال پیش همین موقع دوج کوین خریده بودید سرمایه شما تاکنون ۲۴۰ برابر شده بود!
یکی از دلایل افزایش طرفداران دوج کوین حمایت های بی حد و مرز ایلان ماسک مشهور از دوج کوین بوده است که باعث دلگرمی بسیاری از سرمایه داران دوج کوین شده است. ایلان ماسک در توییت‌های اخیر خود عنوان کرده است که قصد دارد دوج کوین را به ۱ دلار برساند.


کاربرد های دوج کوین و مزایای آن
بسیاری از کاربران با استفاده از دوج کوین برای انعام‌دادن به محتوای جالب ایجاد شده در اینترنت استفاده می‌کنند. کارمزد تراکنش های دوج کوین بسیار ناچیز بوده و چیزی حدود ۰.۰۱ دلار است.
دوج کوین اکنون در بسیاری از کیف پول ها و صرافی ها قابل پشتیبانی است.
کیف پول های مشهوری که از دوج کوین پشتیبانی می کنند:
تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک ولت (Atomic wallet) و کوینومی (Coinomi) و ...

آینده دوج کوین:
رمز ارزی که قرار بود حوزه‌ی ارزهای دیجیتال خیلی گرفته نشود، اکنون توسط سرمایه گذاران زیادی جدی گرفته شده است و از مهم ترین دلایل آن حمایت و علاقه‌ی کاربران و طرفداران دوج کوین است.
حمایت های ادامه دار ایلان ماسک از دوج کوین باعث شده تا توجه افراد بیشتری به سمت آن جلب شود. سازنده ی دوج کوین یعنی بیلی مارکوس عقیده دارد که ارزش واقعی دوج کوین به جامعه کاربری آن بستگی دارد و همچنین ایلان ماسک از دوج کوین به عنوان «رمز ارز مردمی» یاد می‌کتد.
در زمان نگارش این مطلب حجم بازار دوج کوین ۵۳ میلیارد دلار بوده و در رتبه‌ی ۶ جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد. باید دید که آینده‌ی این رمز ارز چگونه شکل خواهد گرفت.
شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی و یاد گیری این بازار مالی پر سود اما پر خطر، به کسب درآمد دلاری و سرمایه‌گذاری در آن مشغول شوید.
 


کد مطلب: 277778

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277778/دوج-کوین-چیست-چگونه-قیمت-این-ارز-دیجیتال-یک-روز-۱۰-برابر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir