به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۷۷۷۹۲

به دغدغه‌های اصلی کارگران رسیدگی شود

به دغدغه‌های اصلی کارگران رسیدگی شود
گروه اقتصادی: کارگران همواره مشکلات و زندگی سخت‌تر از سایر اقشار جامعه را تجربه می‌کنند. شاید دلیل آن این باشد که رسیدگی به حق و حقوق کارگران همواره سخت و دشوار بوده است. میکائیل صدیقی درباره مطالبات گروه‌های کارگری از دولت آینده گفت: امنیت شغلی و معیشت، دو دغدغه اصلی کارگران محسوب می‌شود. اگرچه امنیت شغلی یکی از مطالبات اصلی کارگران محسوب می‌شود اما شاغلان بخش‌های مختلف از این مولفه مهم برخوردار نیستند. 

وی تصریح کرد: من بازهم تاکید می‌کنم که امنیت شغلی اهمیت فراوانی دارد. وقتی قراردادهای کار را بررسی می‌کنیم، با موجی از قراردادهای ۳ و ۱۲ ماهه روبرو می‌شویم. کارگران باید از اشتغال طولانی مدت چندین‌ساله متوالی، اطمینان خاطر داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مهم بهره‌مند شوند. 

صدیقی افزود: به گفته محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۷ میلیون کارگر بدون بیمه در کشور اشتغال دارند. این موضع به این معناست، آن‌ها از قرارداد کار و امنیت شغلی برخوردار نیستند. امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه کار و اشتغال است. این فعال کارگری ادامه داد: مبحث استقلال تشکل‌های کارگری، دومین مطالبه اصلی کارگران به حساب می‌آید که به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است. سازمان‌های مردم نهاد کارگری و سندیکاها از نظر عملکرد و فعالیت باید مستقل باشند و زیر نظر یک نهاد خاص نباشند یا چارچوب‌های تحمیلی علیه آنان وضع نشود. 

او تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور نابسامان است؛ در این شرایط، کارگران متضرر می‌شوند. شیوع و پاندمی کرونا سبب شد تا بسیاری از کارگاه‌ها به مرز تعطیلی برسند. به تبع تعطیلی کارگاه‌های مختلف، کارگران بسیاری شغل خود را از دست داده و معضل بیکاری را تجربه می‌کنند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان بیان داشت: امیدوارم، اقدامات دولت بعدی نسبت به دولت‌های گذشته، بهتر باشد تا تاثیر بسزایی در زندگی و معیشت کارگران داشته باشد. به طور قطع، بسیاری از کارگران به پای صندوق‌های رای می‌روند زیرا نسبت به تغییر شرایط شغلی و اقتصادی خود امیدوار هستند. ما مطالبات خود را به گوش دولت آتی خواهیم رساند و از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم تا این مسائل را به طور جدی پیگیری کند. وعده‌های او تناه بر زبان جاری نشود و به آنها جامه عمل بپوشاند.
مرجع : ایلنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها