کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال کمبود برنج خارجی در کشور

24 خرداد 1400 ساعت 14:31


گروه اقتصادی: دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ستاد تنظیم بازار در صدو چهل و یکمین جلسه خود حذف دوره ممنوعیت واردات برنج را تصویب کرد. اما وزارت جهاد کشاورزی با آن موافقت نکرد و در نهایت قرار شد اجرا یا عدم اجرای این مصوبه توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شود که این وزارتخانه تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص نداده است. به گزارش ایسنا، مسیح  کشاورز  در پاسخ به این سوال که آیا ستاد تنظیم بازار با درخواست حذف یا کاهش دوره ممنوعیت واردات برنج موافقت کرد یا خیر؟  گفت: در صدوچهل و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور وزیر صنعت و برخی دیگر از مسئولان، پیشنهاد خود را برای کاهش دوره ممنوعیت واردات برنج ارائه دادیم. به این صورت که این ممنوعیت یک ماه دیرتر شروع شود و یک ما هم زودتر  نیز آزاد شود.
 

وی اضافه کرد:علت پیشنهاد کاهش دوره این بود که تجربه سال های قبل نشان می داد ممکن است برخی از مسئولان با درخواست حذف دوره ممنوعیت مخالفت کنند و این مخالفت ها منجر به برقراری مجدد ممنوعیت و رسوب کالا در بنادر شود.دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: در حقیقت طرح موضوع کاهش حذف دوره ممنوعیت به این منظور است که تاکنون ۱۵۰ هزارتن برنج وارد کشور شده و انبارهای بخش خصوصی هم ذخیره چندانی ندارد.
همچنین واردکنندگان نیز تمایلی به واردات برنج برای دوره ممنوعیت ندارند. بنابراین ممکن است کشور با کمبود برنج خارجی مواجه شود. از آن طرف هم تولیدکنندگان برنج در داخل کشور می گویند که شهریورماه برنج ایرانی وارد بازار می شود که قطعا این برنج پاسخگوی ماه محرم نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: اعضای جلسه تنظیم بازار نظر بر حذف دوره ممنوعیت داشتند و این موضوع نیز تصویب شد. ولی وزارت جهاد کشاورزی با آن مخالفت کرد و قرار شد که اجرا یا عدم اجرای این مصوبه توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شود و همچنین تاکید شد که مسئولیت اجرا یا عدم اجرای این مصوبه هم با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.  با این وجود تاکنون هیچ پاسخی از سوی آنها داده نشده است.کشاورز در پایان گفت: بارها درخواست کردیم که با مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی جلسه ای در این خصوص داشته باشیم ولی  زمانی برای این موضوع اختصاص داده نشده است و به نظر می رسد که جریان ممنوعیت همچنان برقرار است و از ۳۱ تیرماه نیز آغاز می شود.


کد مطلب: 277864

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277864/احتمال-کمبود-برنج-خارجی-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir