کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین

تجارت نیوز , 24 خرداد 1400 ساعت 17:38


گروه اقتصادی: اقدامات سرکوبگرانه دولت چین در رابطه با استخراج بیت‌کوین به یون‌نان، چهارمین استان بزرگ چین از لحاظ استخراج بیت‌کوین هم رسید.مقامات استانی یون‌نان با صدور اطلاعیه‌ای دستور تحقیق در مورد ادعای استفاده غیرقانونی از نیروی برق برای استخراج بیت‌کوین را دادند.

بر اساس گزارش روزنامه‌های استان، اداره انرژی قصد دارد برق کسانی را که بیت‌کوین استخراج می‌کنند قطع کند. همچنین مقامات چینی قصد دارند هرگونه استخراج بیت‌‌کوین در این استان را متوقف کنند.استان یون‌نان چهارمین استان بزرگ چین از لحاظ استخراج بیت‌کوین است و حالا باید تمام مزارع بیت‌کوین این استان خاموش شوند.همچنین این استان بعد از سیچوان دومین استان بزرگ چین از لجاظ تولید برق است. عملیات استخراج بیت‌کوین به آرامی در حال بسته شدن و یا منتقل شدن به خارج از مرزهای این کشور است، مغولستان داخلی از ماه فوریه شروع به اخراج استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کرد و تا الان حدود ۳۵ شرکت استخراج بیت‌کوین را تعطیل کرده است.

 
مقامات استان چینگهای هم هفته گذشته استخراج بیت‌کوین در این استان را متوقف کردند و نیروگاه‌ها و پارک‌های صنعتی را از تامین مکان و برق برای استخراج‌کنندگان منع کردند.اما با وجود تعطیلی گسترده معادن در چین، این کشور هنوز حدود ۶۰ درصد از مقدار هش جهانی را کنترل می‌کند. استان سین‌کیانگ به تنهایی ۳۵ درصد از مقدار هش‌ریت را پوشش می‌دهد و بعد از سیچوان و مغولستان داخلی به ترتیب دوم و سوم هستند.

یوننان هم در رده چهارم قرار دارد و ۵ درصد از مقدار هش‌ریت را انجام می‌دهد. اما برآوردهای یک مجله استخراج بیت‌کوین نشان می‌دهد که با شروع استخراج آمریکای شمالی با انرژی تجدیدپذیر  و سرکوب‌های دولت چین هش‌ریت چین به ۵۵ درصد کاهش یافته و کاهش بیشتری هم خواهد داشت.کاهش استخراج بیت‌کوین در چین به دلیل فشارهای دولت به نفع شبکه بیت‌کوین خواهد شد.


کد مطلب: 277881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277881/ادامه-ممنوعیت-استخراج-بیت-کوین-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir