کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش قیمت نان پس از انتخابات

ایسنا , 24 خرداد 1400 ساعت 17:49


گروه اقتصادی: رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه های نانوایی ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت. حسینقلی قوانلو  از رشد بیش از ۱۲۰ درصدی سرمایه گذاری در استان خبر داد و اظهار کرد:  میزان سرمایه گذاری نسبت به سال ۹۷  تا 5 برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان تورم در استان دو درصد کمتر از میانگین کشوری در سال قبل  است، خاطرنشان کرد: میزان درآمد خانوارهای استان مازندران رتبه سوم کشوری را دارد و با این حال رتبه اول کمترین تورم را در کشور داشتیم.
رئیس سازمان صمت مازندران با تاکید بر ایجاد سرمایه گذاری برای تحقق اشتغال یادآور شد: رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده برصنعت استان اثرخواهد داشت.قوانلو گفت: بیشترین ارزش افزوده را صنایع غذایی با ۴۱ درصد به خود اختصاص داده و مهمترین شاخص ها در بخش اقتصادی استان مازندران حجم سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه میزان صدور جواز صنعتی و تأسیس در استان کاهش یافته است،خاطرنشان کرد: سرعت صدور جواز در شهرستان‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص، کند بوده اما فضای کسب و کار در حوزه صمت استان بهبود یافته است.رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: هدف صدور پروانه‌های بهره برداری و تأسیس زیر دو روز است و اکنون بسیاری از جوازهای تأسیس یکروزه صادر می‌شود.

قوانلو درباره احیای واحدهای تولیدی در استان گفت: در سال پیش ۱۲۰ واحد تولیدی در استان راه اندازی شد و این میزان طی دو سال اخیر در مجموع ۲۰۰ واحد بوده است.وی یادآور شد: سال ۹۸ حدود ۹۸ واحد تولیدی در استان راه اندازی شد و سال گذشته هزار و ۷۸ نفر با احیای واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند.رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: یک واحد تولیدی در سال جاری راه اندازی شد که 1000شغل ایجاد کرده و این واحد پس از سال‌ها تعطیلی، فعال شده است.

قوانلو افزود: در سال ۹۸ جمعیت بالای ۱۵ سال در استان دو میلیون و ۶۸۵ هزار نفر بود و نرخ مشارکت ۴۶ درصد، جمعیت بیکاران ۱۱۷ هزار نفر و نرخ بیکاری ۹.۴ درصد بوده است.وی با بیان اینکه در سال گذشته۳۱۴ هزار نفر در بخش صنعت فعالیت داشتند، ادامه داد: شاغلان بخش کشاورزی ۲۱۹ هزار نفر و شاغلان بخش خدمات بیش از ۶۰۰ هزار نفر بوده است.رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه های نانوایی ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.


کد مطلب: 277885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277885/افزایش-قیمت-نان-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir