به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۲۷۷۹۶۲

مشکلات زمین برای ساخت مدرسه در تهران

مشکلات زمین برای ساخت مدرسه در تهران
گروه جامعه: رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با اشاره به مشکلات تخصیص زمین برای ساخت مدرسه در تهران اظهار کرد: منطقه ۲۲ منطقه محرومی است و با وجود اینکه از بهترین مناطق تهران است، اما برج سازها فکر مدرسه سازی نبوده‌اند. حدود ۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ کم داریم.نعمت بنی آدم با بیان اینکه در شرایط فعلی تعامل خوبی با شهرداری و شورای شهر در امر مدرسه سازی در پایتخت پیدا کرده‌ایم اظهار کرد: در عرض ۲۲ سال گذشته، جواب سلام ما را هم نمی‌دادند، ولی اکنون و در شرایط فعلی تعامل خوبی میان اداره کل نوسازی، شهرداری و شورای شهر ایجاد شده و می‌توانیم کار را پیش ببریم. تمام شهرداری‌های مناطق نیز با ما همکاری خوبی دارند.
 
وی افزود: امید است شورای شهر ششم نیز همین برنامه را ادامه دهند. اکنون ۶۰ مدرسه آماده افتتاح داریم. این ۶۰ مدرسه عمدتا مدارس تخریبی بودند و امید است تا مهر ۱۴۰۰ شمار مدارس آماده بهره برداری را به ۱۰۰ برسانیم. در شرایط کرونایی و تحریمی خیرین به خوبی موضوع را درک کردند.  انتظار داریم همانند دوره شورای پنجم و تیم مدیریت شهری، شورای شهر آتی نیز با ما همکاری کند که نقصان فضای آموزشی با همراهی خیران بزرگوار کاهش یابد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با اشاره به وجود ساختمان های قدیمی و مخروبه مدارسی که قدمت ۶۰ تا ۷۰ ساله در تهران دارند گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس تهران، تخریبی هستند و احتیاج به بازسازی دارند. سازمان نوسازی تلاش می کند و خیرین هم متوجه شده اند و کمک می کنند. 

بنی آدم با اشاره به مشکلات تخصیص زمین برای ساخت مدرسه در تهران اظهار کرد: منطقه ۲۲ منطقه محرومی است و با وجود اینکه از بهترین مناطق تهران است، اما برج سازها فکر مدرسه سازی نبوده‌اند. حدود ۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ کم داریم. اگر مدارس مورد نیاز منطقه ۲۲ تا سه سال آینده ساخته نشود جمعیت ۵۰۰ هزار نفری که در برج ها ساکن می شوند بار مضاعفی بر مدارس مناطق ۹ ، ۲ و ۵ وارد می کنند  و حتی ممکن است ۲ و یا ۳ شیفته شوند.

 وی افزود: شهرداری و شورای شهر می توانند در قالب برنامه مشخص کمک کنند که تخصیص زمین، بر و کف، برق و گاز و آب برای مدارس تسهیل  و تسریع شود. اگر روندهای موجود اصلاح و تسریع شود در آینده منطقه فقیر به لحاظ فضای آموزشی در تهران نخواهیم داشت. امید است شورای شهر بعدی این همکاری را داشته باشند که خیرین نیز برای اجرای برنامه دوسالانه خود دلگرم شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با بیان اینکه مدیریت شهری تعهد کرده است ۲۲ مدرسه در ۲۲ منطقه تهران تحت عنوان «مدرسه شهروند» بسازد گفت: در ازای آن ۲۲ مدرسه شهروند، خیرین، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش هرکدام ساخت ۲۲ مدرسه را تعهد کرده اند و پیش بینی ما ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه با کمک خیرین است تا به این ترتیب در عرض سه سال آینده نقصان فضای آموزشی برطرف شود.
بنی آدم اضافه کرد: همه مناطق تهران بزرگ هستند و به عنوان مثال منطقه ۴ تهران بیش از استان سمنان جمعیت دارد. تهران از فقیرترین استان ها از حیث فضاهای آموزشی است. زمین گران است. نمی شود زمین پیدا کرد. خیّر داریم، زمین نداریم. شورای شهر قول داده است که این کار را انجام دهند که امیدواریم این روند تداوم یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها