به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۷۷۹۸۳

امیر قلعه‌نویی: عراق، صلابت گذشته را ندارد

امیر قلعه‌نویی: عراق، صلابت گذشته را ندارد
گروه ورزشی: سرمربی گل‌گهر سیرجان گفت: متاسفم برای کسانی که پس از پیروزی تیم ملی مقابل بحرین گفتند این اتفاق معجزه بوده چرا که با این صحبت‌ها فوتبال ما را تحقیر کردند. امیر قلعه‌نویی در خصوص تعطیلی طولانی مسابقات لیگ به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی، و آمادگی تیمش گفت: بیش از 40 سال است که در ورزش هستم. نقد و انتقاد باید باشد ولی نیت در نقد خیلی مهم است و این موضوع حلقه گمشده در کشور ما است. برخی اوقات حب و بغض را با نقد قاطی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: در خصوص تعطیلی لیگ باید بگویم که باید تمکین کنیم. بخشی از آن به خاطر لیگ قهرمانان آسیا بوده و بخشی هم به خاطر مسابقات تیم ملی است. بحث من این است که محور گمشده فوتبال ما برنامه‌ریزی است، این موضوع در فوتبال تمام کشورهای منطقه دیده می‌شود ولی فقط در ایران است که دچار روزمرگی و بی‌برنامگی هستیم. واقعا برنامه نداریم و باید قبول کنیم این بی‌برنامگی باعث شده ضربه بخوریم. تعطیلات باعث شده تیم‌ها ضرر کنند.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیمش و حضور در تورنمنت مشهد گفت: واقعا مشهد جای خیلی خوبی برای اردوهای پیش از فصل است. هر نوع امکاناتی که بخواهیم در مشهد وجود دارد؛ از هتل گرفته تا امکانات ورزشی خوب. دو بازی تدارکاتی خوب انجام دادیم و جا دارد از حسینی و رحمتی تشکر کنم. از بازی‌هایی که انجام دادیم درس‌های خوبی گرفتیم. از رضا شکاری که یکی از استعدادهای خوب فوتبال ما است، توانستیم استفاده کنیم و شرایط خوبی پیدا کرده است. اگر مدیران باشگاه در این تیم باقی بمانند سیرجان در آینده یکی از قطب‌های فوتبال ایران و آسیا خواهد شد چون نگرش آنها نگرش بسیار خوبی است. به دنبال این بودیم که ثبات تیمی داشته باشیم، هرچند ما مزد زحمت‌هایمان را نگرفتیم. هم در لیگ و هم در جام حذفی شرایط خوبی داریم و ان‌شاءالله در سال‌های آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

قلعه‌نویی در خصوص این موضوع که در جام حذفی میزبان آلومینیوم اراک خواهند بود، گفت: جام حذفی خیلی برای ما مهم است. آلومینیوم اراک تیم خیلی خیلی خوبی است. درست است که سال اولی است که در لیگ برتر حضور دارد ولی یک تیم باشخصیت است. ما یک بار در اراک بودیم و طرفداران آنها به ما خوشامد گفتند و امیدوارم این اتفاقات در فوتبال ما نهادینه شود. بازی با آلومینیوم حکم فینال را دارد. تیم ما هم هفته به هفته بهتر می‌شود و به جام حذفی امیدوار هستیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در خصوص بازی حساس امشب ایران با عراق عنوان کرد: متاسفم برای عزیزانی که گفتند بردن بحرین معجزه بوده است. این صحبت‌ها فوتبال ما را تحقیر کرد. اگر بردن بحرین برای ما معجزه بوده بازی‌های ما در جام حهانی چه بوده است؟ ما از نظر نیروی انسانی و استعداد جزو 5 کشور اول جهان هستیم. عزیزی خادم را هیچ کس اندازه من نمی‌شناسد، من در استقلال با او ارتباط داشتم و جلسات زیادی با هم برگزار کردیم. یک رئیس فدراسیون باید مترها را مشخص کند. اینکه بچه‌ها زحمت کشیدند و بحرین را بردند اتفاق خوبی است ولی باید ببینیم این کشور با کدام استان‌ ما قابل مقایسه است. ما از کی‌روش در جام جهانی انتقاد می‌کردیم که چه بازی‌هایی انجام دادیم. امیدواریم که تیم ملی با این نسل استثنایی که دارد به مرحله بعد و در نهایت به جام جهانی صعود کند، شایستگی‌اش را نشان دهد و برای اولین بار از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.

وی ادامه داد: بازیکنان بسیار خوبی در داخل و همینطور لژیونرهای خوبی داریم. تیم ملی عراق هم نشان داده که صلابت گذشته را ندارد و نتایج خیلی خوبی نگرفته است. هر بازی شرایط خودش را دارد، مهم این است که وقتی داور سوت شروع بازی را می‌زند چه عملکردی خواهیم داشت. یک اشتباه دروازه‌بان یا یک کارت قرمز می‌تواند نتیجه را تحت تاثیر قرار دهد. واقعا از نظر بازیکن 3 بر صفر جلو هستیم ولی باید ببینیم در روز بازی می‌توانیم قدرت‌مان را دیکته کنیم، یا اینکه روز بازیکنان‌مان است یا نه. همه نوع مشکلات را داریم و فوتبال دلخوشی مردم است و امیدواریم آن چیزی که لیاقت‌مان است را به دست بیاوریم. خیلی بد است که این نسل بسوزد و امیدوارم تیم ملی را در جام جهانی ببینیم ولی متر و نگاه‌مان به تیم ملی باید عوض شود.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: امیر قلعه‌نویی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها