کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اوضاع در کره شمالی وخیم است

26 خرداد 1400 ساعت 12:47


گروه بین الملل:  رهبر کره شمالی اعلام كرد اقتصاد  کره شمالی در سال جاری میلادی بهبود داشته اما خواستار اقداماتی برای مقابله با وخامت اوضاع غذایی در نتیجه کرونا و طوفان ۲۰۲۰ شده است.
 کیم جونگ اون، در جلسه مجمع عمومی حزب حاکم کارگران به بررسی پیشرفت در سیاست‌های کلان و اقداماتی برای حل مسائل اقتصادی پرداخت.در این جلسه اهداف و وظایف برای دستیابی به یک برنامه اقتصادی پنج ساله جدید که در جلسه قبلی در فوریه مطرح شده بود، ارائه شد که شامل افزایش تولید فولاد و غذا می‌شود.
 کیم جونگ اون گفته که اقتصاد به صورت کلی در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد داشته و مجموع خروجی صنایع نیز در کشور ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. اما یکسری کاستی‌ها در اقدامات حزب برای تحقق برنامه‌ها به دلیل چند مورد مانع از جمله پاندمی کرونا و طوفان سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود که باعث شده تا منابع غذایی کم شوند.
رهبری کره شمالی همچنین گفت:‌ اوضاع غذایی مردم اکنون به دلیل ناکامی بخش کشاورزی برای تحقق برنامه تولید غلات به دلیل طوفان سال گذشته میلادی وخیم شده است.این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، حزب حاکم وعده داده تا تمامی تلاش‌ها را به سمت کشاورزی در سال جاری میلادی معطوف کند و راه‌هایی را برای مقابله با کرونا مورد بررسی قرار دهد.
کیم جونگ اون همچنین خواستار اقداماتی برای کاستن از تاثیرات بلایای طبیعی شد و اعلام کرد که مقام‌های کشور باید از طوفان سال گذشته میلادی درس عبرت بگیرند.در ژانویه ۲۰۲۱، کیم جونگ اون گفته بود که برنامه اقتصادی پنج ساله‌اش در اکثر بخش‌ها شکست خورده و کمبود مواد غذایی و سوختی در نتیجه تحریم‌ها، پاندمی و سیلاب بیشتر احساس می‌شود.
وی همچنین حزب حاکم را ملزم کرد تا اقداماتی را برای تامین مواد غذایی، لباس و مسکن برای افرادی که در نتیجه پاندمی ضعیف شده و آسیب دیده‌اند، انجام دهد.کره شمالی به صورت رسمی موارد ابتلا به کرونا را تایید نکرده ادعایی که از سوی سئول زیر سوال رفته است. پیونگ یانگ اما اقدامات محدودیتی را برای مقابله با کرونا وضع کرده که شامل بستن مرزها و محدودیت سفر داخلی می‌شود.
کوواکس نیز گفته که نزدیک به دو میلیون دوز واکسن کرونا برای کره شمالی تهیه می‌کند اما انتقال آن به دلیل رایزنی‌های طولانی مدت با تاخیر مواجه شده است.

 


کد مطلب: 278191

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278191/اوضاع-کره-شمالی-وخیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir