به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۲۷۸۲۵۰

تنش آبی ۳۱۳ روستای گیلان را تهدید می‌کند

تنش آبی ۳۱۳ روستای گیلان را تهدید می‌کند
گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از تنش آبی ۳۱۳ روستای گیلان در تابستان خبر داد. «سید محسن حسینی» گفت: کاهش نزولات جوی در استان، منجر به کاهش آب دهی ۵۷۶ دهنه چشمه ی کوهستانی شده است. پیش بینی می‌کنیم ۳۱۳ روستای کوهستانی با کمبود آب شرب مواجه شوند.
 
حسینی بیان کرد: در این خصوص تمهیدات خاصی از سوی آب و فاصلاب گیلان فراهم شده است. دراین بخش تانکرهای آبرسان آبفا و بخش خصوصی آماده آبرسانی به این روستاها هستند. همچنین هزار و ۱۴۸ مخزن ذخیره آب در نقاط مختلف استان و ۴ شرکت بسته بندی آب، گیلان پیش بینی شده است. در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب گیلان هیچ برنامه مدونی برای قطعی آب دراین روستاها ندارد.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کامل تصفیه خانه جدید آب گیلان ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا تحت پوشش این شبکه برای مصرف آب غیر شرب قرار گیرند.در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک شهری و روستایی در گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که ۶۵۴ حلقه چاه، ۵۷۶ دهنه چشمه، ۱۳ باب تصفیه خانه، ۶۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۵۳۲ هزار مترمکعب مخزن، آب مورد نیاز این مشترکین را تامین می کند. بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان گیلان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.
 
 
 
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها