به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۷۸۲۸۱

توافق بر سر تحریم‌های جدید علیه بلاروس

توافق  بر سر تحریم‌های جدید علیه بلاروس
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا در واکنش به فرود اجباری هواپیمای مسافربری "رایان ایر" در فرودگاه مینسک، بلاروس را دوباره تحریم کرد. در مجموع هفت نهاد و ۷۸ شخص به دلیل سرکوب مخالفان سیاسی به فهرست تحریم‌های قبلی اتحادیه اروپا اضافه شدند.
 این اتحادیه حساب بانکی هفت نفر از مسئولین حادثه فرود اجباری هواپیمای رایان ایر را مسدود کرده و اجازه سفر آنان به این اتحادیه نیز سلب شده است.علاوه بر آن اتحادیه اروپا تصمیم گرفت ۷۱ تن دیگر از مقام‌های بلاروس را به دلیل سرکوب مخالفان سیاسی تحریم کند.حکومت بلاروس هواپیمای مسافربری رایان ایر را که از آتن به مقصد لیتوانی در پرواز بود، به بهانه احتمال وجود بمب در فرودگاه مینسک وادار به فرود اجباری کرده بود.هدف از این اقدام دستگیری رامان پراتاسوویچ، منتقد دولت لوکاشنکو و دوست او سوفیا ساپگا بود.
پس از این حادثه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز هواپیماهای بلاروس بر فراز آسمان همه کشورهای عضو این اتحادیه را ممنوع کردند و هواپیماهای بلاروس حق فرود در فرودگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از دست دادند.در ماه دسامبر هفت شرکت دولتی در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند. اما همه این فشارها باعث تغییر رویکرد آلکساندر لوکاشنکو، دیکتاتور بلاروس نشد.از زمان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری بلاروس در اوت ۲۰۲۰ سرکوب شدید مخالفان سیاسی ادامه دارد و در مقابل فشارهای اتحادیه اروپا به لوکاشنکو نیز تشدید می‌شود.
قرار است روز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ تحریم ۷۸ تن از مسئولان بلاروس رسما تصویب شود. وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست لوکزامبورگ در مورد تحریم‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شده علیه بلاروس نیز رایزنی خواهند کرد.هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اوخر ماه مه خواستار ممنوعیت انتشار اوراق قرضه دولتی بلاروس در اتحادیه اروپا شده بود. ممکن است علیه شرکت‌های مهم دولتی بلاروس نیز تحریم‌های جدیدی وضع شود.


 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها