به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۷۸۲۸۲

برای ورود به بازار ارز دیجیتال از کجا شروع کنیم؟

گروه اقتصادی: سال 1400 را می توان سال شگفتی سازی ارز‌های دیجیتال نامید، فروردین و اردیبهشت 1400 با اخبار مثبت بازار ارز‌های دیجیتال آمیخته بود.
برای ورود به بازار ارز دیجیتال از کجا شروع کنیم؟
بازار ارزهای دیجتال که دهمین سال رو پشت سر می گذارد هم اکنون از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی خواستار خرید ارز های دیجیتال شده اند.
ارز دیجیتال یا رمز ارز، ارز هایی هستند که با پروتکل های رمز گذاری شده طراحی شده اند و احتمال تقلب و کلاهبرداری حین تراکنش در آنها بسیار کم است.
مهمترین ویژگی های ارز های دیجتال نامتمرکز بودن آنهاست. هیچ سازمان دولتی یا نهاد خاصی ارز های دیجیتال را تحت کنترل خود ندارد.
بلاک چین شبکه ی گسترده ای است که رمز ارزها در بستر آن مبادله می شوند.
انواع مختلف رمز ها ایجاد شده اند و تنوع بسیار بالای آنها برای اقناع هر فردی برای سرمایه گذاری کافی است.
دیگر مزیت ارز دیجیتال سهولت سرمایه گذاری و در دسترس بودن امکانات برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار است، به این صورت که شما تنها با نصب یک کیف پول و ایجاد حساب در صرافی آنلاین می توانید به خرید و فروش رمز ارز در کمتر از نیم ساعت بپردازید.



ارزهای دیجیتال چطور کار می کنند؟
همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، رمز ارز ها بر بستر بلاک چین کار می کنند به این معنی که با انجام و تایید یک تراکنش یک بلوک به بلوک های قبلی اضافه می شود و یک مشخصه به نام هش به هر بلوک اختصاص داده می شود که اختصاصی برای هر بلوک توسط حل مسائل ریاضی پیشرفته ایجاد می شود که این اختصاصی بودن هش امکان تقلب و کلاهبرداری را به شدت کاهش می دهد به طوری که عملا آنقدر هزینه ی دستکاری شبکه برای تبهکار بالاست که رقبتی به آن پیدا نمی کند.
تا اینجا با کلیت ارز های دیجیتال اشنا شدیم، در ادامه به نحوه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازیم.
پس از ایجاد یک کیف پول برای نگه داری ارز دیجیتال که به صورت رایگان برای انواع پلتفرم ها(تلفن همراه، لپ تاپ، وبسایت) موجود است. به یک صرافی آنلاین نیازمندیم تا به حساب کیف پولمان ارز دیجیتال مورد نظرمان را واریز کند.

هنگامی که حساب صرافی آنلاین خود را شارژ کردید،آدرس دریافت ارز مورد نظر در کیف پولتان را وارد کنید سپس منتظر بمانید تا تراکنش شما تایید شود. این مدت زمان تا تایید تراکنش صرف چه چیزی می شود؟
تایید تراکنش توسط ماینر ها انجام می شود تا در نهایت هش(hash) اختصاصی معامله به دست آید.
در واقع پس از ارسال درخواست انجام تراکنش این درخواست باید توسط یک ماینر روی شبکه ی بلاکچین انتخاب شود و تا قبل از آن در استخر تراکنش های تایید نشده باقی می ماند.
زمانی که یکی از ماینر ها تراکنش مورد را انتخاب کرد آن را به شکل یک بلاک در می آورد که شامل اطلاعات دیگری هم چون زمان انجام تراکنش و ... است.

ماینر ها بررسی می کنند که تراکنش مورد نظر قابل اجرا است و در نهایت با افزودن آن بلوک خود،بلوکی از تراکنش ها را ایجاد می کنند. برای اضافه کردن این بلاک از تراکنش به یک امضا نیاز است که به آن اثبات کار می گویند و با حل یک مسئله بسیار پیچیده انجام می شود.
ماینری که اولین امضای واجد شرایط را پیدا کند آن را برای سایر ماینر ها منتشر می کند.
و صحت امضا توسط دیگر ماینر ها تایید می شود و پس از تایید، این بلوک به بلاک چین اضافه می شود.
برای بیشتر ارز ها این مکانیسم که به آن الگوریتم اجماع گفته می شود انجام می شود.
پس از اتمام این فرایند که اکثرا مدت زمان کوتاهی طول می کشد، رمز ارز مورد نظر شما به کیف پولتان اضافه شده است.



می تواند ارز هایتان را به دید بلند مدت نگه داری کرده و یا انها را به یکدیگر تبدیل کنید.
فروش رمز ارز ها به صرافی نیز به سهولت و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.
ادرس صرافی آنلاین برای دریافت رمز ارز را کپی کرده و در قسمت ارسال ارز در کیف پول خود وارد کنید و با مشخص کردن مقدار ارز انتقال داده شده تایید انجام انتقال را بزنید. پس از انجام تراکنش می تواند در مدت زمان کوتاه معادل ریالی ارز مورد نظرتان را دریافت کنید.
خرید و فروش ارز های دیجیتال یکی از بازار های مالی قابل اعتماد به شرط داشتن استراتژی و دانش کافی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها