به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۷۸۳۰۵

چراغ قرمز بورس قبل از انتخابات سبز نشد!

چراغ قرمز بورس قبل از انتخابات سبز نشد!
گروه اقتصادی: دامنه ریزش‌های پی در پی بازار سرمایه به هفته منتهی به انتخابات کشیده شد و این بازار در هفته جاری همواره چراغ قرمز بود.
 بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد و با چراغ قرمز نیز به پایان برد. به طوری‌که در روز شنبه شاخص کل بورس با ۶۹۷۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد ایستاد.   در روز یکشنبه نیز شاخص کل بورس با ۳۶۶۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید.
ورق حرکت شاخص کل بورس در روز دوشنبه برگشت و این شاخص با ۸۹۸۹ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن در این روز با ۹۰۰ واحد کاهش به رقم ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.
البته روند حرکت شاخص کل در روز سه‌شنبه باز هم منفی شد و شاخص کل بورس در این روز با ۴۴ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاد. در روز چهارشنبه نیز شاخص کل بورس با ۲۴۵۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد را ثبت کرد.
ارائه دو طرح ویژه حمایتی در بازار سرمایه
این درحالی است که روز گذشته در نشست رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعضای شورای مشورتی بورس، موضوعات و سرفصل های مربوط به «بسته سیاستی پشتیبانی و مانع زدایی بازارسرمایه از تولید» و «طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه» ارائه شد و مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درمورد محور نشست مذکور توضیح داد: بازار سرمایه در دو سال گذشته شاهد تحولات بسیاری بود و از لحاظ اندازه، حجم فعالیت و حضور مردم، رشد چشمگیری داشته که همین تحولات سریع برخی از معادلات را تغییر داده است. ساختار، نیرو و امکانات سازمان بورس باید با اندازه و حجم امروز بازار سرمایه و مسائلی که با آن روبرو است مورد بازبینی و متناسب سازی قرار گیرد. این ظرفیت ها نه تنها در ساختار سازمان بورس بلکه باید در همه ارکان بازار ایجاد شود تا به نیازهای موجود پاسخ مناسبی داده شود.
محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به ارائه دو طرح کلی در این حوزه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: یکی از این طرح ها در مرکز پژوهش سازمان بورس با هدف آسیب شناسی مسائل و چالش های بازار سرمایه پیرامون ایفای نقش پشتیبانی و مانع زدایی از تولید تهیه شده و طی آن راهکارهایی برای بیش از ۴۰ الی ۵۰ مورد از چالش‌ها و مسائل بازار سرمایه، پیش بینی شده است. در اقدامی دیگر، مقرر شد در طرحی با عنوان طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه، لزوم و نحوه تدوین برنامه بهبود جایگاه و عملکرد بازار سرمایه مطرح و مسائل و مشکلات طرح شده در قالب کارگروه های تخصصی و با حضور کارشناسان، صاحبنظران، فعالان بازار سرمایه و مدیران بخش های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها