کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف یک قطعه الماس نادر بزرگ

27 خرداد 1400 ساعت 18:20


گروه اقتصادی: یک قطعه الماس که احتمالا سومین الماس بزرگ جهان است، در کشور بوتسوانا به نمایش گذاشته شده است.
این قطعه الماس، ۱۰۹۸ قیراط (نزدیک ۲۲۰ گرم) وزن دارد. دو هفته پس از آنکه این سنگ قیمتی را از دل زمین بیرون آوردند، آن را برای نمایش به نزد «موکگویتسی ماسیسی»، رئیس جمهوری کشور، بردند.دومین الماس بزرگ جهان هم در همین کشور آفریقایی در سال ۲۰۱۵ پیدا شده بود و فقط کمی از سومی سنگین‌تر است.بوتسوانا، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان الماس در جهان، در جنوب قاره آفریقا واقع شده است.لینت آرمسترانگ، سرپرست شرکت دبسوانا، گفت: «این بزرگ‌ترین الماسی است که در تاریخ پنجاه ساله شرکت کشف شده است.»
او گفت: «بنا به بررسی‌های اولیه ما، این سومین الماس بزرگ جهان است.دبسوانا با همکاری دولت بوتسوانا و یک شرکت الماس به نام «دی بیرز» ایجاد شده و هشتاد درصد از درآمد آن به شیوه‌های مختلف به جیب دولت می‌رود.«لفاکو مواجی»، وزیر معادن بوتسوانا، گفت که این کشف جدید در موقع بسیار مناسبی اتفاق افتاده است. سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش الماس در دنیا سقوط کرد.
بزرگ‌ترین الماس شناخته شده در جهان ۳۱۰۶ قیراط وزن دارد و در ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی کشف شد. این الماس «کالینان» نام دارد.دومی به نام «لسدی لا رونا»، در سال ۲۰۱۵ کشف شد و ۱۱۰۹ قیراط وزن دارد.الماس جدید که در معدن «جواننگ» کشف شده هنوز نامی ندارد. آرمسترانگ گفت که هنوز تصمیمی برای فروش یا نگه‌داری این جواهر «نادر و فوق‌العاده» گرفته نشده است.

 


کد مطلب: 278310

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278310/کشف-یک-قطعه-الماس-نادر-بزرگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir