به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۲۷۸۳۱۲

حمله داعش به خط انتقال برق ایران

حمله داعش به خط انتقال برق ایران
گروه اقتصادی: در حمله داعش به خط انتقال برق ایران به عراق، صادرات برق به این کشور کامل قطع شد.
سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس اعلام منابع عراقی عناصر سازمان تروریستی داعش یک خط انتقال برق از ایران به عراق را در استان دیالی (شرق عراق) منفجر کرده‌اند که به دنبال آن صادرات برق به عراق از طریق این خط انتقال صفر شده است.
مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه امکان صادرات برق تا زمان رفع نواقص از این خط حادثه دیده وجود ندارد، اظهار کرد: این حادثه در خاک عراق رخ داد و باتوجه به اینکه خارج از مرز ایران بوده هیچ آسیبی به تاسیساتی ایرانی وارد نکرده است.وی با بیان اینکه برآورد خسارت با طرف عراقی بوده و تعمیر و برقراری مجدد خط به عهده خودشان است، گفت: میزان صادرات برق از شروع زمان پیک به تمام کشورهای همسایه کاهش یافته و به یک سوم رسیده چراکه هدف ما در وهله اول تامین برق داخل کشور است.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه خط مذکور در حال حاضر قطع است و تا رفع کامل این مشکل نمی توانی این خط را مجددا وارد مدار کرد، گفت: در حال حاضر تبادل برق با کشورهای همجوار با اولویت تامین برق داخل کشور در حال انجام است.
منابع عراقی، بعدازظهر (چهارشنبه)، از اقدام عناصر سازمان تروریستی داعش در انفجار یک خط انتقال برق در استان دیالی خبر دادند.
 «محمد العزاوی»، از اعضای ارشد الحشد العشائری در عراق در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «المعلومه» در این خصوص گفت: «گروه تروریستی داعش با بسته‌های انفجاری دو دکل انتقال برق مرساد در منطقه "اکباش" در "حوض حمرین" (هفتاد کیلومتری شمال بعقوبه) را هدف قرار دادند که این اقدام منجر به قطع شدن برق وارداتی از جمهوری اسلامی ایران شد».
العزاوی افزود که گروه‌ تعمیرات در ساعت‌های آینده برای بازگردان وضعیت به حالت عادی به محل اعزام خواهند شد.
 این خط یکی از چهار خطوط انتقال برق از ایران به عراق است که ۴۰۰ مگاوات از مجموع ۱۲۰۰ مگاوات برق وارداتی از ایران را به عراق انتقال می‌دهد.خطوط انتقال برق در عراق به‌ویژه در استان‌های دیالی (شرق)، صلاح‌الدین (شمال) و استان الانبار (غرب) در سال‌های اخیر بارها هدف حمله قرار گرفته‌اند که مقامات عراقی داعش را عامل این حملات می‌دانند.


 
برچسب ها: داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها