به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۷۸۳۶۹

نادلا رییس هیات مدیره مایکروسافت شد

نادلا رییس هیات مدیره مایکروسافت شد
گروه اقتصادی: شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت را به عنوان رییس هیات مدیره منصوب کرد تا نفوذ وی در بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان با گذشت بیش از هفت سال از حضورش در بالاترین مقام این شرکت تحکیم شود.به گزارش ایسنا، نادلای ۵۳ ساله جانشین جان تامپسون می شود که به مقام خود به عنوان مدیر مستقل برمی گردد که پیش از منصوب شدن به عنوان رییس هیات مدیره در سال ۲۰۱۴، در اختیار داشت.
 
این تغییر رای اعتمادی به نادلا محسوب می شود که در فوریه سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیرعامل مایکروسافت منصوب شد. مایکروسافت اعلام کرد تامپسون ۷۲ ساله کارش به عنوان رییس هیات مدیره را در چند سال گذشته تعدیل کرده بود. این دو مدیر درباره سمتهای جدید از پاییز گذشته مشغول گفت و گو بودند.هنگامی که نادلا سمت مدیرعاملی مایکروسافت را برعهده گرفت، بیل گیتس از مقام خود به عنوان رییس هیات مدیره شرکتی که در تاسیسش مشارکت داشت، کناره گیری کرد و تامپسون جانشین وی شد. هدف از این اقدام استفاده نادلا از تجربیات تامپسون بود که به مدت چندین دهه یک مدیر فناوری بود.

مایکروسافت تحت مدیریت نادلا تولد دوباره ای یافت و از شکستهایی که در حوزه تلفن همراه و جست و جوی اینترنت داشت و همچنین ضعیف شدن اهمیت سیستم عامل ویندوز بهبود پیدا کرد. نادلا فعالیت مایکروسافت را در حوزه رایانش ابری، اپلیکیشنهای موبایل و هوش مصنوعی متمرکز کرد و جان دوباره ای به آفیس و سیستمهای عامل دیگر بخشید.با بازگشت مایکروسافت به رده بزرگترین شرکتهای فناوری، ارزش سهام مایکروسافت بیش از هفت برابر افزایش یافته و ارزش بازار این شرکت به مرز دو تریلیون دلار نزدیک شده است.

نادلا که سومین مدیرعامل مایکروسافت است، همچنین سومین رییس هیات مدیره تاریخ این شرکت پس از بیل گیتس و تامپسون خواهد بود. استیو بالمر که پیش از نادلا مدیرعامل مایکروسافت بود، هرگز عهده دار ریاست هیات مدیره نشد زیرا این موقعیت در اختیار بیل گیتس بود.بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت اعلام کرد تامپسون به عنوان مدیر مستقل فعالیت خواهد کرد و بر پاداش نادلا، برنامه جایگزینی، راهبری و فعالیتهای هیات مدیره نظارت می کند.
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها