کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تقاضای گاز صنعتی

ایلنا , 28 خرداد 1400 ساعت 11:41


گروه اقتصادی: رییس اتحادیه گازهای طبی و صنعتی اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان کاهش تقاضای بخش صنعتی وجود ندارد اما حدود 40 تا 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش با کاهش تقاضا روبرو بودیم.پیکان کلانتری در مورد وضعیت تامین گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد:‌ مشکلی در تامین گازهای طبی و صنعتی نداریم. حتی مازاد تولید نیز وجود دارد چراکه متاسفانه بخش صنعت ما تا حدی غیرفعال است و به طور کامل کار نمی‌کند. بنابراین فعلا مازاد تولید داریم.

وی افزود: علت‌های مانند تحریم، مشکل در تامین قطعات و... وضعیت صنعت به شکل درآمده است. همه صنایع به داخل وابسته نیستند و بخشی از مواد اولیه و ماشین‌آلات آنها باید از خارج از کشور تامین شود که این کار الان برای صنایع مشکل است. برای مثال کارخانجات فولاد ما در تامین کالاهای وارداتی دچار مشکل هستن و مصرف‌کننده‌های بزرگ محصولات ما نیز کارخانه‌های فولاد بودند.

رییس اتحادیه گازهای طبی و صنعتی تصریح کرد: به طور کلی و به این دلایل در تقاضای بخش صنعت دچار مشکل هستیم، بنابراین از نظر تامین گاز‌های صنعتی و همین‌طور طبی مشکلی وجود ندارد و حتی عرضه و تقاضا متعادل نیستند. آمار دقیقی از میزان کاهش تقاضای بخش صنعتی وجود ندارد اما حدود 40 تا 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش با کاهش تقاضا روبرو بودیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد گازهای طبی گفت: بخش‌های درمانی در مدت کرونا ژنراتورهای اکسیژن خود را افزایش دادند. مشکلی که ممکن است به تبع این کار به وجود بیاید افت فشار است، به همین این مشکل مجبور شدند که از اکسیژن مایع استفاده کنند. بنابراین ما چندان نمی‌توانیم مصرف آنها را رصد کنیم، اما با توجه به مراجعاتی که از طرف بیماران داریم به نظر می‌رسد مشکل کرونا تا حدی وضعیت خوبی دارد و تقاضا در بخش طبی هم کاهش پیدا کرده یا می‌توانیم بگوییم نرمال شده است.

کلانتری همچنین با اشاره به تغییرات قیمتی خاطرنشان کرد: قیمت را بازار تعیین می‌کند. نتیجه بیشتر بودن عرضه از تقاضا کاهش قیمت است و همین اتفاق برای محصولات ما نیز افتاده است. شرکت‌ها به خاطر اینکه بتوانند حقوق کارمندهای خود را پرداخت کنند یا مالیات و حق بیمه پرداخت کنند مجبور به کاهش قیمت می‌شوند. از 20 تا 25 درصد و در بعضی شهرستان‌ها تا 30 درصد نیز کاهش قیمت داشته‌ایم.


کد مطلب: 278381

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278381/کاهش-۴۰-۴۵-درصدی-تقاضای-گاز-صنعتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir