به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۷۸۴۰۶

پیونگ یانگ هم آماده گفتگو و هم تقابل با آمریکا

پیونگ یانگ هم آماده گفتگو و هم تقابل با آمریکا
گروه بین الملل:خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، رهبری این کشور در جلسه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم گفته که این کشور باید هم آماده گفتگو و هم تقابل با آمریکا در دوران ریاست جمهوری بایدن باشد.
 در ژوئن سال جاری میلادی، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی برای نخستین بار پس از غیبت یک ماهه در انظار عمومی حاضر شد و در جلسه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی شرکت کرد.
وی در اظهاراتش تاکید کرد که آمادگی برای تقابل در ازای حفاظت از شرافت کشور و تضمین جوی صلح آمیز امری بسیار مهم است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش کرد، در جریان نشست کمیته مرکزی حزب، کیم جونگ اون استراتژی روابط با واشنگتن را اعلام و به این نکته اشاره کرد که سیاست کنونی کشورش، گرایش به دولت جدید آمریکا با ریاست جمهوری جو بایدن است.
رهبری کره شمالی همچنین خواستار یک واکنش متناسب و قاطعانه و مقابله با اوضاعی شد که سریع تغییر می‌کند و همچنین اقدامات مستحکم برای کنترل وضعیت در شبه جزیره کره را خواستار شد.
اظهارات رهبری کره شمالی در ارتباط با روابط با آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ اخیرا واشنگتن را به داشتن سیاست خصمانه در قبال خود متهم کرده بود. بایدن گفته بود که فقط زمانی حاضر است با رهبر کره شمالی دیدار کند که روند خلع سلاح اتمی از سوی وی اجرایی شود.
در حال حاضر، کاخ سفید گفته است که برای روابط خود با کره شمالی از "یک روش عملی" استفاده خواهد کرد.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها