به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۷۸۴۰۸

۸۲ میلیون نفر بی خانمان اجباری هستند

۸۲ میلیون نفر بی خانمان اجباری هستند
گروه بین الملل: بر اساس آمار آژانس آوارگان سازمان ملل درباره بی خانمانی اجباری، تعداد افرادی که در سراسر جهان و به دلیل درگیری‌ها و پیگردها مجبور به بی‌خانمانی شده‌اند دو برابر شده و به رقم بیش از ۸۲ میلیون تن در ۲۰۲۰ رسیده است.
تا پایان ۲۰۲۰، تعداد افرادی که به دلیل درگیری‌ها، پیگردها، خشونت، نقض حقوق بشر و سایر موارد جدی مربوط به نقض و ایجاد اختلال در نظم عمومی مجبور شدند تن به آوارگی بدهند، به ۸۲.۴ میلیون تن رسیده که بالاترین میزان محسوب می‌شود. این آمار بیش از دو برابر سطح یک دهه گذشته یعنی ۴۱ میلیون تن در ۲۰۱۰ است.
در این آمار همچنین آمده است، در نتیجه، بیش از یک درصد از جمعیت جهان، یک نفر از ۹۵ نفر، اکنون مجبور به بی خانمانی هستند، در حالیکه این میزان در ۲۰۱۰، یک نفر در ۱۵۹ نفر بود.
بر اساس اعلام آژانس مذکور، بیش از ۲۶ میلیون تن از آنهایی که بی خانمان شده‌اند، پناهجو هستند و تقریبا یک میلیون کودک نیز به عنوان پناهجو در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به دنیا آمده‌اند. افرادی هم مجبور شدند با وجود درخواست سازمان ملل برای آتش بس جهانی در بحبوحه پاندمی در مارس ۲۰۲۰ از خانه‌هایشان بگریزند.
برچسب ها: سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها