به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۷۸۴۰۹

داغ‌ترین مکان بر روی زمین کجا است؟!

داغ‌ترین مکان بر روی زمین کجا است؟!
گروه جامعه: ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند گرم‌ترین مکان زمین در این کشور است.روز سه‌شنبه، دما در دره مرگ کالیفرنیا به ۱۲۴ درجه افزایش پیدا کرد و این منطقه را نه‌تنها گرم‌ترین نقطه در ایالات متحده آمریکا، بلکه یکی از گرم‌ترین مکان‌های جهان (اگر نخواهیم بگوییم گرم‌ترین آنها) کرد.

با افزایش درجه دما به ۱۰ تا ۳۰ درجه بالاتر از متوسط در روز سه‌شنبه، ده‌ها رکورد در سراسر وایومینگ، یوتا، داکوتای جنوبی، نوادا، آریزونا و کالیفرنیای جنوبی شکسته شد. کسپر در ایالت وایومینگ، رکورد قبلی ۹۳ درجه خود را با ۹ درجه افزایش شکست. بسیاری دیگر از شهرهای غربی هم شاهد همین میزان افزایش دما و حتی شدیدتر بودند؛ بیلینگز در ایالت مونتانا، رکورد قدیمی خود را ۱۰ درجه (رکورد جدید: ۱۰۸) شکست و چولا ویستا در کالیفرنیا، رکورد خود را با ۱۳ درجه افزایش شکست (رکورد جدید: ۸۹).

درجه حرارت ثبت‌شده در همه زمان‌ها در روز سه‌شنبه در بیلینگز ۱۰۸ درجه، سالت لیک سیتی ۱۰۷ و شایان در وایومینگ ۹۴ ثبت بود.انتظار نمی‌رود که موج گرما تا هفته آینده کاهش یابد. ۱۱۰ میلیون آمریکایی با دمای بیش از ۹۰ درجه و بیش از ۲۰ میلیون نفر با دمای بیش از ۱۰۰ درجه مواجه خواهند شد.دمای بالا، رطوبت کم و وزش باد شدید نگرانی‌ها را در مورد شرایط ایده‌آلی که برای آتش‌سوزی وجود دارد، افزایش می‌دهد.

تبخیر مقادیر زیادی آب از مخازن کلیدی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ناشی از گرمای بی‌وقفه منجر به کاهش منابع آب و انرژی شده است و باعث می‌شود اپراتورهای شبکه برق در چندین ایالت از ساکنان بخواهند مصرف خود را کاهش دهند.کارشناسان هواشناسی از همه افرادی که در مناطق هشدار گرما زندگی می‌کنند می‌خواهند که در مکان‌های سربسته بمانند و زیر آفتاب قرار نگیرند. آب زیادی بنوشند و مراقب همسایگانی که ممکن است به دلیل گرمای خطرناک نیاز به کمک پیدا کنند، باشند.در این گرمای شدید ناشی از تغییر اقلیم، امواج گرما طولانی‌تر و شدیدتر می‌شوند و موجب آتش‌سوزی در سراسر غرب و افزایش هکتارها زمین سوخته خواهند شد.
برچسب ها: گرما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها