کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لغو بیمه اوباماکر در دادگاه عالی رای نیاورد

28 خرداد 1400 ساعت 16:53


گروه بین الملل: لغو قانون بیمه درمانی ارزان برای سومین بار در دادگاه عالی آمریکا رای نیاورد و تلاش جمهوری خواهان برای لغو این بیمه با شکست روبرو شد.

این قانون که در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا مطرح شده بود بارها هدف اقدامات جمهوری خواهان برای لغو و نادیده گرفتن قرار گرفت و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ نیز تلاش‌های آنها برای لغو این قانون بیمه‌ای به شکست انجامید. این بار هم با هفت رای موافق در برابر دو رای مخالف این تلاش، ناموفق ماند. در سال‌های گذشته، قانون مذکور با محبوبیت زیادی همراه بود و به بخشی از سیستم درمان آمریکا بدل شده است.
با این اقدام دادگاه عالی آمریکا، آینده این قانون اکنون به نظر ایمن می‌آید و جمهوری خواهان دیگر نمی‌توانند از آن به عنوان حربه‌ای سیاسی استفاده کنند.
اوباما پس از این رای گیری در توئیتی نوشت: این حکم تایید کننده آن چیزی است که ما مدت‌ها می‌دانستیم درست است. قانون بیمه ارزان اکنون دیگر از بین نمی‌رود و لغو نمی‌شود.
در این ۱۱ سالی که اوباما این قانون را به تصویب رسانده، جمهوری خواهان قانون بیمه‌ای ارزان را به عنوان گامی به سوی پزشکی اجتماعی، دخالت دولت در تصمیمات مراقبت‌های بهداشتی و یک مشکل بزرگ مورد بی مهری قرار داده‌اند.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از این حکم در توئیتی نوشت: میلیون‌ها آمریکایی به این بیمه وابسته هستند و این حکم برای آنها و ما بسیار مهم است.
بایدن گفته است که به دنبال تقویت این قانون از طریق اقداماتی چون گسترش یارانه برای بیمه‌های درمانی است و برخی از دموکرات‌ها نیز به دنبال اقدامات بیشتر شامل گسترش پوشش خدمات درمان برای افراد بیشتری هستند.


کد مطلب: 278431

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278431/لغو-بیمه-اوباماکر-دادگاه-عالی-رای-نیاورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir