به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۷۸۵۶۴
نتایج انتخابات با شمارش بیش از ۹۰ درصدآرا؛

رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پیشتاز انتخابات است

رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پیشتاز انتخابات است
گروه سیاسی: معاون وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آرای ماخوذه سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پیشتاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.
 جمال عرف با قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی نظارتی امنیتی و انتظامی که حافظ این حماسه بزرگ بودند، اظهار کرد: بر اساس تنظیم بیش از ۹۰ درصد صورتجلسات شعب سراسر کشور و بر اساس تعرفه های مصرفی ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان در این حماسه مشارکت داشتند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز شمارش و تجمیع آرا بویژه در شعبی که تابامداد مشغول به اخذ آرای مردم بوده اند، هنوز نتایج نهایی اعلام نشده است اما در این میان سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی به سه میلیون ۳۰۰ هزار رای و عبدالناصر همتی با بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار رای و امیر حسین قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رای کسب کرده اند.  
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره زمان اعلام نهایی نتایج هم گفت: با نهایی شدن آمار وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران آن را اعلام خواهد کرد.
عرف درباره آرای باطله هم اظهار کرد:‌ آرای باطله بعد از تجمیع آرا اعلام خواهد شد.
 وی درباره اعلام نتایج انتخابات شوراها و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هم گفت: همه ظرفیت را برای تجمیع آرای ریاست جمهوری گذاشته ایم و همانطور که قبلا گفته ایم قرار شد نخست‌آرای ریاست جمهوری را اعلام کنیم و بعد وارد شمارش آرای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شویم بنابراین در استان‌ها و شهرستان‌هایی که شمارش آرای ریاست جمهوری به پایان رسیده کار تجمیع آرای انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند و سپس نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که ظرفیت اعلام‌ملی ندارند به صورت محلی اعلام می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها