به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۷۸۵۹۷

فناوری‌جدید ژاپنی‌ها برای‌افزایش طول‌عمر باتری

فناوری‌جدید ژاپنی‌ها برای‌افزایش طول‌عمر باتری
گروه فناوری: دانشمندان ژاپنی ماده اتصال دهنده جدیدی را کشف کردند که به کمک آن می توان طول عمر باتری گوشی و وسیله های الکترونیکی را افزایش داد.دانشمندان در موسسه علم و فناوری ژاپن JAIST با استفاده از ماده‌ای جدید موفق شدند طول عمر باتری‌ها را افزایش دهند. طول عمر باتری‌ها به کمک این فناوری جدید حداقل به مدت ۵ سال یعنی حدود ۹۵ درصد از ظرفیت اصلی شان را حفظ می‌شود. این فناوری نه تنها برای باتری تلفن‌های هوشمند بلکه برای باتری لپ تاپ و هر وسیله الکتریکی دیگری نیز قابل استفاده است.

ماده جدید طول عمر باتری را مثل روز اول نگه می‌دارد
باتری‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند به نحوی طراحی شده که پس از هر بار شارژ شدن به تدریج و با گذشت زمان دیگر مثل روز اول شارژ نمی‌شوند، حتی گفته می‌شود برخی از این باتری‌ها پس از حداکثر ۵۰۰ بار شارژ، به دلیل از بین رفتن مواد داخلی، فقط ممکن است بتوانند ۴۰ درصد از ظرفیت اصلی باتری شارژ شوند.

دانشمندان JAIST، به رهبری پروفسور نوریوشی ماتسومی ماده اتصال دهنده جدیدی را به نام Bis-imino-acenaphthenequinone-Paraphenylene کشف کردند که ادعا می‌کنند تاثیر بهتری نسبت به فناوری کنونی باتری‌ها دارد. در قسمت منفی ترمینال باتری‌های کنونی از یک نوع ماده اتصال دهنده به نام Polyvinylidene Fluoride (PVDF) استفاده می‌شود که عملکرد چندان خوبی ندارد. باتری‌های معمولی از این ماده استفاده می‌کنند که پس از ۵۰۰ بار شارژ مجدد، باتری ۳۵ درصد از عمر خود را از دست می‌دهد.

ماده جدیدی که دانشمندان کشف کردند امکان حفظ ۹۵ درصد ظرفیت باتری را حتی پس از بیش از ۱۷۰۰ بار شارژ مجدد فراهم می‌کند؛ بنابراین، باتری تا پنج سال بدون کاهش چشمگیر ظرفیت اصلی خود، کارآمد باقی می‌ماند. ماتسومی می‌گوید این فناوری جدید در تولید محصولات با دوام‌تر مفید خواهد بود.باتری اغلب تلفن‌های هوشمند حتی مدل‌های پرچمدار در یک سال ابتدایی یک پنجم عمر و کارایی خود را از دست می‌دهند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود، اما با معرفی این فناوری جدید همه چیز در آستانه تغییر است.
برچسب ها: شارژ موبایل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها