به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۷۸۶۱۱

هشدار یک متخصص تغذیه در مورد کم‌آبی بدن

هشدار یک متخصص تغذیه در مورد کم‌آبی بدن
گروه جامعه: یک متخصص تغذیه و تناسب اندام در یزد با اشاره به علائم متعدد کم‌آبی در بدن از جمله کاهش تمرکز افراد، بر اهتمام به تامین آب مورد نیاز بدن در این ایام گرم تابستان تاکید کرد.«روح الله عیوضی» راجع به کم آبی بدن در این روزهای گرم هشدار داد و اظهار کرد: به دنبال افزایش عملکرد ارگان‌های بدن در حین ورزش، مصرف آب در سلول‌های بدن نیز افزایش یافته و علاوه بر این بخار آب بیشتری نیز از طریق بازدم از بدن خارج می‌شود.
 
وی افزود: معمولاً به دنبال افزایش سوخت و ساز در اثر تحرک بدنی، حرارت درون بدن بالا رفته و بدن برای کاهش حرارت اقدام به تعریق می‌کند که بخشی از آب بدن نیز از این طریق از دست می‌رود و شاهد افت انرژی خواهیم بود.
عیوضی اضافه کرد: کاهش آب بدن به کاهش حجم خون و غلظت آن منجر می‌شود و در نتیجه اکسیژن از طریق خون به درستی به بدن نمی‌رسد و از توانایی فرد کاسته می‌شود. علاوه بر این نیز کم‌آبی در بدن می‌تواند به کاهش روند چربی‌سوزی هم منجر شود.
 
این متخصص تغذیه با بیان این که در ایام گرم سال، حداقل فعالیت افراد باعث تعریق و کم‌آبی بدن می‌شود، گفت: در همین راستا نیز افراد در این ایام باید توجه بیشتری به تامین آب بدن خود داشته باشند.وی از عمده علائم کمبود آب در بدن به احساس خستگی و افت توان و انرژی، احساس گرمای شدید و سرخ شدن پوست، ایجاد تهوع، بروز سردرد و سرگیجه و ضعف و بی‌حالی اشاره کرد.عیوضی در پایان ضمن یادآوری این موضوع که کم‌آبی بدن می‌تواند باعث کاهش تمرکز افراد شود، توصیه کرد: افراد با به همراه داشتن حداقل یک بطری آب در هنگام فعالیت‌های بدنی، آب مورد نیاز بدن خود را تنظیم کنند.
برچسب ها: کم ابی بدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها