به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۷۸۶۸۲

پرواز اولین ماشین مسابقه‌ی پرنده‌ی جهان

پرواز اولین ماشین مسابقه‌ی پرنده‌ی جهان
گروه فیلم: شرکت فناوری Alauda Aeronautics که در زمینه ساخت خودرو‌های مسابقه‌ای بدون سرنشین فعالیت می‌کند، اخیراً اولین ماشین مسابقه پرنده خود با نام Alauda Mk3 را به پرواز درآورد تا گامی مهم در عرصه تحقق رویای برگزاری مسابقات خودرو‌های پرنده بردارد.به نقل از وبسایت motor1، در ماه فوریه سال میلادی جاری بود که شرکت فناوری استرالیایی Alauda Aeronautics از خودروی مسابقه جدید خود با نام Alauda Mk3 رونمایی کرد. Alauda Mk3 یک ماشین مسابقه‌ای بدون سرنشین است که قصد دارد مسابقات اتومبیلرانی را به معنای واقعی کلمه به آسمان ببرد. پس از این رونمایی بود که اعلام شد که در همین سال میلادی جاری، اولین مسابقات خودرو‌های پرنده بدون سرنشین و برقی در مقیاس واقعی برگزار خواهد شد و اکنون در راستای تحقق این برنامه، Alauda Mk3 اولین تجربه پروازی خود را به انجام رساند.

اکنون شرکت استرالیایی Alauda Aeronautics با شروع اولین پرواز ماشین پرنده Alauda Mk3 در جنوب استرالیا، اولین مرحله از قول خود را عملی کرده است. پرواز Alauda Mk3 پیش درآمدی به شماری می‌آید برای معرفی خودرو‌های جدیدتر سری Airspeeder EXA که قرار است در سه مسابقه اتومبیلرانی خودرو‌های بدون سرنشین پرنده در سال میلادی جاری شرکت کنند. مکان دقیق این مسابقات اتومبیلرانی خودرو‌های پرنده هنوز فاش نشده است و ما نمی‌دانیم که آیا این مکان‌ها باید به تجهیزات ابتکاری خاصی مجهز شوند یا خیر.

خودروی پرنده Airspeeder EXA از راه دور و از طریق یک شبیه ساز کنترل می‌شود که از پویایی و ارگونومی محیط کابین خلبان Mk3 تقلید می‌کند. این تکنولوژی زمینه تحقیق اولین مسابقات اتومبیلرانی خودرو‌های پرنده برقی در جهان را فراهم خواهد کرد. این یک بستر آزمایش فنی حیاتی برای تیم‌ها و فضای مناسب برای توسعه مهارت‌های خلبانی خواهد بود. هدف Alauda این است که تا سال 2022 سری مسابقات اتومبیلرانی خودرو‌های پرنده با سرنشین Airspeeder را نیز در سراسر جهان راه اندازی کند.

گفته می‌شود خودروی پرنده Mk3 که توسط Alauda Aeronautics طراحی شده، در زمینه طراحی از اتومبیل‌های مسابقه‌ای دهه 50 و 60 الهام گرفته است. این خودرو در واقع یک هواپیمای برقی و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) است که فقط 287 پوند (130 کیلوگرم) بدون سرنشین وزن دارد و می‌تواند 80 کیلوگرم را با خود حمل کند، که در واقع آن را برای مسابقات آینده خودرو‌های پرنده سرنشین دار آماده می‌کند.

Alauda Mk3 کاملاً الکتریکی است و موتور‌های آن تا 429 اسب بخار (320 کیلووات) قدرت تولید می‌کنند. این خودروی پرنده شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را فقط در 2.8 ثانیه طی می‌کند و می‌تواند تا 1640 فوت (500 متر) صعود کند. خودروی Mk3 علاوه براین دارای نسبت رانش به وزن 3.5 است.
در ادامه شما را به تماشای تیزر تبلیغاتی شرکت Alauda Aeronautics از پرواز خودروی مسابقه پرنده Alauda Mk3 دعوت می‌نماییم.
....
برچسب ها: ماشین پرنده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها