به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۲۷۸۶۹۳

هشدار امنیتی گوگل به دو میلیارد کاربر کروم

هشدار امنیتی گوگل به دو میلیارد کاربر کروم
گروه فناوری: گوگل به بیش از دو میلیارد کاربر کروم درباره یک حفره امنیتی جدید در این مرورگر وب و ضرورت ارتقای مرورگرشان در اولین فرصت هشدار داد.

گوگل در یک پست وبلاگ تایید کرد که یک آسیب پذیری امنیتی ناشناخته در کروم شناسایی شده است. اکثر حفره های امنیتی شناسایی و پیش از این که مورد بهره برداری هکرها قرار بگیرند، ترمیم می شوند اما دسته بندی این آسیب پذیری به عنوان آسیب پذیری روز صفر (زیرو دی) به معنای آن است که هکرها از آن باخبر بوده و فعالانه از آن بهره برداری می کنند.

درباره این آسیب پذیری اطلاعات زیادی در دست نیست بجز این که در WebGL (یک جاوا اسکریپت ای پی آی برای رندرینگ) قرار دارد. گوگل معمولا جزییات آسیب پذیری را محدود نگه می دارد تا فرصت کافی برای کاربران کروم به منظور ارتقا فراهم کند.

برای مقابله با این تهدید، کاربران کروم باید فورا به قسمت تنظیمات، کمک و درباره گوگل کروم مراجعه کنند. اگر نسخه مرورگر در لینوکس، مک او اس و ویندوز به عنوان نسخه ۹۱.۰.۴۴۷۲.۱۱۴ یا بالاتر مشخص شده است، مرورگر دستگاه ایمن است. در غیر این صورت کاربران باید به صورت دستی به روزرسانی موجود برای مرورگر کروم را چک کرده و پس از به روزشدن آن، برنامه را بسته و مجددا راه اندازی کنند. گوگل تایید کرد سه تهدید سطح بالای دیگر را در این نسخه کروم ترمیم کرده است.

آسیب پذیری روز صفر CVE-۲۰۲۱-۳۰۵۵۴ هفتمین آسیب پذیری روز صفر شناسایی شده در کروم از آغاز امسال و دومین مورد در یک هفته گذشته است. گوگل معمولا با سرعت نسبت به ترمیم آسیب پذیریها اقدام می کند اما کارآمدی آنها به سرعتی که کاربران کروم مرورگرشان را به روزرسانی می کنند هم بستگی دارد.

بر اساس گزارش فوربس، کاربران کروم بهتر است این بار هوشیاری بیشتری به خرج دهند. شرکت امنیتی کاسپرسکی هفته گذشته هشدار داد گروهی از هکرها به نام "پازل میکرز" در حال جمع کردن حفره های امنیتی زیرو دی کروم برای نصب بدافزار در سیستمهای ویندوز هستند. مایکروسافت هفته گذشته در این باره هشدار امنیتی فوری به کاربران ویندوز صادر کرد.
برچسب ها: گوگل کروم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها