به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۷۸۶۹۶

عملکرد بهتر کامپیوترها با ویندوز۱۱

عملکرد بهتر کامپیوترها با ویندوز۱۱
گروه فناوری: قرار است به‌زودی مایکروسافت به‌صورت رسمی ویندوز۱۱ را به‌عنوان جدیدترین نسخه این سیستم عامل مشهور معرفی کند.نسخه غیررسمی این سیستم عامل اما این روزها دست به‌دست می‌شود و حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن وجود دارد. به گزارش سی‌نت، کسانی که این نسخه را آزمایش کرده‌اند می‌گویند عملکرد سیستم‌ها بدون تغییر سخت‌افزاری با این نسخه جدید بهتر شده است.

در آزمایش صورت گرفته با ویندوز۱۱ روی سیستمی با پردازنده اینتل Core i7-10875H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2070Super زمان بوت کامل سیستم از ۱۶به۱۳ثانیه کاهش پیدا کرد. در تست صورت گرفته روی همین سیستم در بخش GPU امتیاز از ۶، ۹۲۷ به ۷، ۴۲۶ و در بخش CPU از ۶، ۵۷۳ به ۸، ۸۸۶ افزایش پیدا کرده است. در ویندوز ۱۰ این سیستم توانسته در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای ۱، ۱۳۸ و ۶، ۲۸۴ را به‌دست آورد که در ویندوز۱۱ به‌ترتیب به ۱،۲۵۱ و ۷،۴۴۴ افزایش یافته است.

تغییرات زیادی در ویندوز۱۱ اتفاق افتاده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری ویندوز۱۱ مربوط به منوی استارت آن است. در نسخه‌های مختلف ویندوز آیکون مربوط به این منو در سمت چپ تسک‌بار قرار داشت اما حالا به بخش میانی راه پیدا کرده است.در ویندوز۱۰ در حالت پیش‌فرض بخش جست‌وجو فضای قابل توجهی از فضای تسک‌بار را اشغال کرده است اما در ویندوز۱۱ تمام آیکون‌های در بخش مرکزی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و فضای اشغال شده توسط آنها هم تفاوتی با یکدیگر ندارد. به همین‌خاطر حتی در حالت پیش‌فرض هم کاربران در تسک‌بار به فضای بیشتری دسترسی دارند.

در تسک‌بار ویندوز۱۱ اثری از کورتانا دیده نمی‌شود، اما در عوض یک عضو جدید به نام «ویجت‌ها» (Widgets) به این بخش اضافه شده است. اگر از ویندوز۱۰ استفاده می‌کنید، به‌احتمال زیاد می‌توانید ویندوز۱۱ را مانند یک آپدیت نرم‌افزاری نصب کنید. طبق بررسی‌های صورت گرفته، حتی داده‌های موجود در سیستم هم بعد از نصب ویندوز۱۱ در جای خود باقی می‌مانند و آنها را از دست نخواهید داد. اگر ویندوز۱۰ شما دارای لایسنس معتبر است، به‌صورت رایگان می‌توانید ویندوز۱۱ را نصب کنید. اگر هم کاربر ویندوز۷ یا ویندوز۸.۱ هستید، در این صورت هم به سادگی نصب ویندوز۱۱ امکان‌پذیر خواهد بود.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: ویندوز۱۱
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها