به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۲۶

ناسا و انتشار فهرستی از صدا‌های فضایی

گروه علمی: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز گذشته (شنبه ۳۱ اکتبر) همزمان با جشن هالووین فهرستی از صدا‌های (ترسناک) شبح وار را از فضا منتشر کرد.این صدا‌های ترسناک شامل صدا‌های یک «زمین لرزه» احتمالی است که در سیاره سرخ مریخ توسط کاوشگر Mars InSight ناسا ثبت شد و نیز حاوی صدا‌های مهیبی از کیهان باستان، مرکز کهکشان راه شیری و امواج پلاسما از یونوسفر سیاره مشتری است که توسط فضاپیمای Juno ثبت شده است.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا)  فهرستی از صدا‌های (ترسناک) شبح وار را از فضا منتشر کرد.ناسا در بیانیه‌ای در این زمینه توضیح داد: ممکن است پیش از این صدا‌های ناشی از بروز برخی شکاف ها، ترک‌ها و سر و صدا‌های جمع آوری شده از کیهان را شنیده باشید اکنون با استفاده از داده‌های فضاپیمای خود، مجموعه جدیدی از صدا‌های ترسناک ناشی از اعماق فضا را برای مناسبت هالووین جمع آوری کرده ایم.

ناسا و انتشار فهرستی از صدا‌های فضایی ترسناک
فهرست این صدا‌های هالووینی که به Soundcloud ارسال شده است، پر از ناله و سون‌های ترسناک است.این صدا‌های ترسناک شامل صدا‌های یک «زمین لرزه» احتمالی است که در سیاره سرخ مریخ توسط کاوشگر Mars InSight ناسا ثبت شد و نیز حاوی صدا‌های مهیبی از کیهان باستان، مرکز کهکشان راه شیری و امواج پلاسما از یونوسفر سیاره مشتری است که توسط فضاپیمای Juno ثبت شده است.

ناسا اوایل هفته جاری تصویری از خورشید شبح وار را نیز برجسته کرد. در این تصویر، خورشید شباهت زیادی به یک کدو تنبل دارد که برای جشن هالووین داخل آن را خالی کرده و درون آن شمع گذاشته اند. ناسا در یک نامه الکترونیکی به فاکس نیوز، تصویر خورشیدی را با یک «کدو تنبل غول پیکر فضایی» مقایسه کرد.

سازمان فضایی آمریکا در پستی در وب سایت خود توضیح داد در این تصویر که در روز هشتم اکتبر ۲۰۱۴ گرفته شده است، مناطق فعال بر روی خورشید ترکیب شده تا چیزی شبیه صورت یک کدو تنبل هالووینی را نمایان سازد. مناطق فعال به دلیل ساطع کردن نور و انرژی بیشتر، روشن‌تر به نظر می‌رسند- همچنین در این تصویر نشانگر‌های از مجموعه‌ای شدید و پیچیده از میدان‌های مغناطیسی مشاهده می‌شود که در اتمسفر خورشید یعنی تاج خورشید قرار دارند.

ناسا افزود: در این تصویر دو مجموعه طول موج نور ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم که معمولاً به رنگ‌های طلایی و زرد رنگ آمیزی شده اند، با هم ترکیب می‌شوند تا ظاهری خاص مانند هالووین ایجاد شود.اندازه گیری آنگستروم برای طول موج نور استفاده می‌شود. ناسا در این پست توضیح داد: این تصویر در واقع ترکیبی از دو طول موج نور ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم است که توسط رصدخانه Solar Dynamics ثبت شده است.

هالووین (Halloween) که مخفف «هالووز ایووینگ» (Hallows' Evening) به معنای عصر قدیسان است، جشنی است که در روز ۳۱ اکتبر و در شامگاه مراسم عید مقدسان که یکی از آیین‌های مسیحیت غربی است، برگزار می‌شود.فعالیت‌های مرسوم روز هالووین شامل قاشق زنی، شرکت در مهمانی‌های هالووین با لباس‌های ویژه این روز، تهیه کدوی هالووین، روشن کردن آتش، سیب بازی، بازی‌های فال بینی، شوخی دستی، بازدید از خانه‌های وحشت، تعریف کردن قصه‌های وحشت آور و تماشای فیلم‌های ترسناک است.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.