به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۷۸۷۳
نامه وارده

نامه دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر

گروه جامعه: ما جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر هستیم که به واسطه تصویب برخی آیین نامه‌ها در هیئت امنای دانشگاه، دچار مشکلات فراوانی برای ادامه تحصیل هستیم:

1- دانشگاه امیرکبیر به صورت ناعادلانه ای اقدام به ضبط مبلغ 1/5 میلیون تومان از کل مبلغ 5 میلیون تومان پژوهانه که دولت برای دانشجویان دکتری اختصاص داد، میکند.
2- دانشگاه امیرکبیر تا سال قبل برای دانشجویان روزانه دوره دکتری برای تمدید ترم نهم به بعد مبلغ 2 میلیون تومان شهریه درخواست میکرد ولی از امسال این مبلغ به 3/5 میلیون تومان افزایش یافته است.
3- دانشگاه امیرکبیر شرط دفاع از پروژه دکتری را چاپ 2 مقاله با نمایه بین المللی (ISI) قرار داده است.
4- تمامی این موارد در حالی است که به دلیل وجود تحریمهای ناعادلانه از طرف کشورهای خارجی، ورود بسیاری از مواد، تجهیزات و نرم افزارها به کشور برای امر پژوهش با مشکلات فراوانی روبروست. همچنین چاپ 2 مقاله در شرایط تحریم در مجلات خارجی پروسه ای بسیار طولانی است که شرایط را بسیار مشکل کرده است.
در نهایت به نظر ما دانشجویان دکتری، دانشگاه امیرکبیر با تصویب شرایط سخت برای دفاع (داشتن 2 مقاله در مجلات خارجی) عملا شرایط رو برای ما دانشجوها طوری چیده که مجبور به تمدید ترم و پرداخت شهریه به دانشگاه باشیم و غم انگیزتر اینکه این شهریه برای بهبود شرایط هزینه نمی‌شود بلکه به کارهای نمایشی مانند ساخت سردر بسیار عظیم در خیابان حافظ پرداخته شده است و شاهد این مسئله نیمه کاره بودن ساختمان شماره 2 دانشکده مهندسی شیمی است که از بهمن پارسال به دلیل نبود بودجه ساخت و ساز کاملا متوقف شده است.
در نهایت لازم به تذکره که چنین مواردی در دانشگاه‌هاي دیگر بسیار کمتر اتفاق مي‌افتد، به عنوان مثال دانشگاه صنعتی شریف پس از ترم یازدهم مبلغ 000'800 تومان شهریه می‌گیرد در حالیکه دانشگاه امیرکبیر پس از ترم نهم به میزان 3/5 میلیون تومان شهریه دریافت می‌کند.
با تشکر فراوان
جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۳:۳۸
تقریبا همه دانشگاهها شرط دفاع رو داشتن دو مقاله ISI قرار دادند!!! همه هم چاپ می کنند (198463)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۲۰:۵۲
خداکند این دانشجویان باکنکور واردشده باشند (198565)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۲۳:۳۰
در دانشگاه بوعلی سینا پذیرش یک مقاله برای دانشجویان ورودی 90 و دو تا برای ورودی ماقبل برای دفاع ضروری است و با احتساب پایان نامه که در ترم آخر انتخاب نهایی می شود باید 5 میلیون تومان پرداخت شود با این که امکانات محدود است و گزارش پیشرفت تحصیلی هم به تایید دانشگاه م یرسد. (198605)