به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۷۸۷۳۷

شرایط و نحوه استفاده از مرخصی زایمان ۹ ماهه

شرایط و نحوه استفاده از مرخصی زایمان ۹ ماهه
گروه جامعه: معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تصویب و اجرایی شدن مرخصی زایمان زنان بیمه شده از شش به ۹ ماه، درباره جزئیات بهره‌مندی از این مصوبه توضیح داد.محمد بایندریان در این باره اظهار کرد: اگر مادری بخواهد از این مرخصی استفاده و غرامت ایام بارداری دریافت کند لازم است به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir مراجعه کرده و در بخش امور بیمه شدگان/ درخواست مرخصی زایمان، مدارکش را بارگذاری کند.

وی افزود: مدارک لازم شامل گواهی پزشک معالج، تصویر شناسنامه مادر و گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند متولد شده است.معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه اگر مادری در حین استفاده از مرخصی شش ماهه باشد و بخواهد تا ۹ ماه در مرخصی بماند باید چه اقداماتی انجام دهد و آیا لازم است مجدد گواهی پزشک دریافت و پروسه قبلی را طی کنند؟ گفت: خیر، نیازی به اخذ مجدد گواهی پزشک و بارگذاری در سامانه خدمات غیرحضوری نیست.

بایندریان ادامه داد: برخی بانوان به علت شرایط کاری که دارند تمایلی ندارند از مرخصی ۹ ماهه استفاده کنند. اختیار در این باره با مادر است. اگر بانوی بیمه شده‌ای قصد داشته باشد مرخصی شش ماهه‌اش را تا ۹ ماه ادامه دهد باید به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه کرده و در واحد امور بیمه شدگان درخواستی ارائه دهد تا غرامت ایام بارداری‌اش تا ۹ ماه اجرایی شود.

وی همچنین درباره روند اعتبارسنجی و استحقاق درمان  این بیمه شدگان گفت: ما معمولا حق بیمه را علی الحساب می پردازیم و استحقاق درمان به صورت اتوماتیک لحاظ می شود. اگر استحقاق درمان برای شخصی که در مرخصی زایمان است لحاظ نشده باشد به این علت است که احتمالا واحد اجرایی ما پرداختی انجام نداده است. این فرد می تواند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی مشکل خود را مطرح کند تا رسیدگی شود.
برچسب ها: مرخصی زایمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها