به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۷۸۷۴۲

کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت

کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت
گروه جامعه: وزش باد نسبتا شدید در استان تهران طی امروز (۳۰ خرداد ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان افزایش موقت ابر و در مناطق جنوبی گاهی افزایش سرعت وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.  
 
امروز (۳۰ خرداد ماه) در مناطق جنوبی و غربی گاهی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید مورد انتظار است اما فردا تا چهارشنبه (۳۱ خرداد تا ۲ تیر) به‌ دلیل ‌پایداری نسبی در ساعات بعدازظهر و شب افزایش نسبی بعضی از آلاینده‌های جو به‌ویژه «ازن» و «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» و در ابتدای روز غبار صبحگاهی در نواحی ‌پرتردد شهری ‌پیش‌بینی می‌شود.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۳۰ خرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.طی روز نیز وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه‌ همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت و تجمع ذرات معلق را به‌دنبال خواهد داشت که موجب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۳۱ خرداد ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. استمرار ناپایداری جوی و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. با این حال با توجه به افزایش دما، تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۳۱ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها