به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۷۸۷۵۷

لپ تاپ استوک چیست؟ راهنمای خرید لپ تاپ استوک (دست دوم)

گروه علم و تکنولوژی:
لپ تاپ استوک چیست آیا بخریم یا نه؟

لپ تاپ استوک چیست؟
در این مقاله قصد داریم تا درباره ی لپ تاپ استوک با شما صحبت کنیم. اینکه لپ تاپ استوک چیست انواع آن و مدل های آن و اصلا چرا باید لپ تاپ استوک بخریم. پس اگر قصد خرید لپ تاپ استوک دارید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 

لپ تاپ استوک چیست؟
در جامعه ما مدتی است که به لپ تاپ استوک یا کلا کالا های استوک به چشم یک جنس دست دوم و بی کیفیت نگاه می شود ولی این یک تصور کاملا غلط است اصلا معنای استوک چیز دیگری است. معنی لغوی کلمه stock  یعنی کالای ذخیره شده یا انبار شده که به اشتباه در جامعه ی ما دست دوم معنی می شود.  برای لپ تاپ استوک چند تعریف و توجیه وجود دارد. یکی از این تعاریف این است که لپ تاپ های استوک لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آن ها به پایان رسیده و خط تولید آن ها متوقف شده است و به انبار منتقل شده اند. پس این لپ تاپ ها سالم هستند و ایرادی ندارند. اغلب این لپ تاپ ها به خاورمیانه صادر می شوند. 
تعریف دیگر این چنین است که در فروشگاه های اروپایی و آمریکایی قانونی وجود دارد که خریدار می تواند هر کالایی را بعد از 2 ماه خرید مرجوع کند بدون هیچ دلیلی که دسته ای دیگر از لپ تاپ های استوک از این لپ تاپ ها هستند. مثل شرکت بزرگ و معروفی مثل آمازون که به مشتریانش 30 روز مهلت تست کالای خود را می دهد.
یک مدل استوک دیگر هم داریم که مربوط به شرکت ها می شود. مثلا شرکتی برای کارمندانش تعدادی لپ تاپ سفارش می دهد و تعدادی هم اضافه برای اطمینان سفارش می دهد. شرکت ها هر ساله کالا های خود را نو و بروز می کنند و کالا های کهنه به انبار می رود و این چرخه کالا تکرار می شود و آن کالا های داخل انبار بعد از دو سه سال به کشور های خاورمیانه می رسند.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟
اگر از فروشگاه ایستگاه فنی این سوال را بپرسید می گویم بله. چرا؟ چون که لپ تاپ استوک فوق العاده به صرفه است. این لپ تاپ ها فقط به دلیل  اینکه یک بار از حالت آکبند خارج شده اند و یک مدت کار کرده  اند خیلی از قیمتشان کاسته شده است ولی تقریبا در تمام موارد سالم هستند و کارایی مثل روز اول را دارند. البته این را هم بگوییم که در برخی موارد آسیب هایی جزئی و اغلب ظاهری در آن ها وجود دارد ولی آن هم راه حل خود را دارد. راه حل آن این است که این لپ تاپ ها بر اساس کیفیت درجه بندی شده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

انواع لپ تاپ استوک از لحاظ کیفیت 

انواع لپ تاپ استوک
همانطور که در بالا گفتیم لپ تاپ استوک ها از نظر کیفیت درجه بندی شده اند که شما می توانید با توجه به پولی که در اختیار دارید و انتظاری که از لپ تاپ خود دارید یکی را انتخاب کنید. لپ تاپ استوک ها از نظر کیفیت به چهار دسته A B C D  تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. 

دسته A
لپ تاپ استوک های دسته A  تقریبا فرقی با لپ تاپ های نو ندارند. این لپ تاپ استوک ها از لحاظ ظاهری بسیار تمیز و بدون خط و خش می باشند و همچنین از لحاظ کارکرد قطعات نیز باید بگویم که لپ تاپ های این دسته بسیار کم کار کرده اند. گاهی میزان کار این لپ تاپ ها به زیر 6 ماه می رسد که خیلی خوب است. 

دسته B
این لپ تاپ ها از لحاظ ظاهری دارای خط و خش و ترک های کوچک هستند که البته بگم که در نگاه اول به چشم نمیایند و بسیار جزئی هستند. این لپ تاپ ها از لحاظ سخت افزار نیز بسیار خوب کار می کنند و تفاوتی با دسته A  ندارند. 
درباره ی دسته C  و D  هم باید بگویم که به همین ترتیب کارکارد و ظاهر دستگاه در دسته C و D  پایین می آید. 

انواع لپ تاپ استوک از نظر برند 
لپ تاپ استوک ها از نظر برند به سه برند اصلی HP، LENOVO و DELL  تقسیم می شوند. در واقع این سه برند دارای بیشترین تعداد لپ تاپ استوک هستند و هر مدل لپ تاپ استوکی با این سه برند موجود است و همچنین در این زمینه بسیار معروف و قابل اعتماد می باشند. 
لیست لپ تاپ های استوک لنوو فروشگاه ایستگاه فنی
لیست لپ تاپ های استوک و دست دوم دل Dell
لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

مزایای لپ تاپ استوک از فروشگاه ایستگاه فنی
از مزایای لپ تاپ استوک باید به کارایی و بازدهی بالای آن و در عین حال قیمت فوق العاده مناسب آن اشاره کنم. در این اوضاع قیمت دلار و گرانی ها لپ تاپ استوک می تواند گزینه بسیار مناسبی  برای کسانی که به لپ تاپ نیاز دارند ولی پول کافی ندارند، باشد. فقط باید از فروشنده ای که از آن خریداری می کنید مطمئن باشید.

معایب لپ تاپ استوک 
یکی از ایراد های لپ تاپ های استوک این است که این لپ تاپ ها معمولا برای دو سه سال پیش هستند یعنی همانطور که در بالا گفتیم فصل فروش این لپ تاپ ها به پایان رسیده و به عبارتی دیگر این لپ تاپ ها کمی قدیمی هستند و به روز نیستند. همچنین گاهی ممکن است رنگ مورد علاقه شما موجود نباشد که خب این بستگی به خودتان دارد ولی با توجه به این قیمت پایین و این کارایی بالا بارزش دارند که از رنگ و ظاهر چشم پوشی کنیم. 

جمع بندی 
در آخر اگر بخواهیم یک تصمیم گیری کلی داشته باشیم باید بگوییم که لپ تاپ های استوک تقریبا در تمام موارد به غیر از بعضی فاکتور ها تفاوت خاصی با لپ تاپ های نو ندارند و برای کسانی که به شدت به یک لپ تاپ با کارایی بالا و همچنین قیمت پایین نیاز دارند بسیار مناسب می باشد. ممنون که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید امیدوارم که برایتان مفید بوده باشد. 
برای اطلاعات بیشتر از لیست موجودی لپ تاپ ها به سایت ایستگاه فنی به آدرس https://istgahfani.com مراجعه کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها