کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ تورم واقعی بیش از ۱۰۰ درصد است

بازار , 30 خرداد 1400 ساعت 12:43


گروه اقتصادی: بهزاد رحیمی   عضو کمیسیون صنایع مجلس در ارزیابی خود از عملکرد دولت روحانی در عرصه اقتصادی، گفت: آمار و ارقام گویای همه چیز است. ما هیچ وقت رشد اقتصادی مثبتی نداشتیم و میزان تورم مطابق با آمار ارائه شده ۴۶ درصد است، اما در واقع، نرخ تورم کشور بیش از ۱۰۰ درصد است و قیمت برخی از کالاها افزایش ۶۰۰ درصدی داشته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمرادان این روزها فقط توجیه می‌کنند و با آمار و ارقام فقط شعار می‌دهند، اما مردم خودشان شرایط کشور را به خوبی درک و احساس می‌کنند. هیچ کسی این شعارهای دولتی‌ها را قبول ندارد. کدام قرارداد، کدام سرمایه گذاری خارجی، کدام توسعه و یا رشد صادرات انجام شده است؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی مباحثی که از سوی دولت مطرح می شود، تنها حرف است،تصریح کرد: دولت در روزهای پایانی خود برخی ادعاها را مطرح می‌کند، اما قابل قبول نیست و مردم هم این شعارها را نمی‌پذیرند و باید اقدامات دولت سر سفره مردم نمود داشته باشد. روی حرف، شعار و کاغذ نمی‌توان حساب کرد و باید این آمارها واقعیت داشته باشد.

رحیمی تاکید کرد: معیشت مردم در این دوران زیر سوال و در گروگان گرفته شد. ما منکر شرایط سخت و تحریم نیستیم، اما کشور ما هم بدون منابع و امکانات نیست و خیلی بهتر از این می‌شد کشور را اداره کرد.
این نماینده مجلس اظهارداشت: ما قرارگاهی برای اقتصاد مقاومتی زده بودیم، اما الان باید برای فرماندهی مرغ و تخم مرغ قرارگاه بزنیم. این شرایط، ضعف و ناکارآمدی دولت را نشان می‌دهد و نباید دولتمردان عملکرد ضعیف خود را توجیه کنند.


کد مطلب: 278791

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278791/نرخ-تورم-واقعی-بیش-۱۰۰-درصد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir