کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مواد غذایی که نباید پس از انبه مصرف کنید

30 خرداد 1400 ساعت 13:34


گروه علمی: مصرف انبه و برخی مواد غذایی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود.یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه در فصل تابستان انبه است. انبه میوه ملی کشور هند و پاکستان بوده و سالانه میلیون‌ها نفر از آن در این دو کشور برداشت می‌شود. تنها در هند ۱۵۰۰ مدل مختلف انبه کشت می‌شود.

انبه به صورت ترشی، آب میوه خنک، سالاد و نیز به صورت میوه رسیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. انبه یکی از میوه‌های مغذی است که دارای سطح بالایی از ویتامین C، A، B۶، و نیز فیبر، مس، پتاسیم، و منیزیم است.
گرچه انبه دارای خواص زیادی است، اما کمتر کسی به این نکته توجه دارد که آن را نباید با برخی مواد غذایی دیگر مصرف کند. در واقع تداخل غذایی انبه با برخی مواد دیگر می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. متخصصان تاکید دارند انبه را نباید با پنج گزینه ذیل مصرف کنید:

۱- آب: مصرف آب پس از خوردن انبه عوارض جدی برای بدن دارد. این موضوع می‌تواند باعث دل درد، اسیدی شدن معده، و نیز نفخ شکم شود. توصیه می‌شود ۹۰ دقیقه پس از مصرف انبه به صورت جرعه جرعه آب بنوشید.
۲- داهی: داهی یک ماست سنتی در هند است. برخی افراد علاقه دارند که این ماست سنتی را با انبه به عنوان دسر مصرف کنند. فارغ از مزه عجیب این دسر، باید بدانید مصرف آن باعث سرد و گرم شدن بدن می‌شود و بسیار مضر است. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی شده و نیز ترکیب آن برای بدن سمی است.
۳- کدو: پس از انبه باید به طور جدی از خوردن کدو اجتناب کنید. این موضوع می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، استفراغ، و مشکلات تنفسی در فرد شود.
۴- غذا‌های تند: خوردن غذا‌های تند پس از مصرف انبه باعث بیماری‌های گوارشی می‌شود و تاثیرات مخربی بر روی پوست خواهد داشت. این موضوع می‌تواند باعث بروز آکنه بر روی پوست شود.
۵- نوشیدنی‌های سرد: تحقیقات دانشمندان هندی نشان داده است مصرف نوشیدنی‌های سرد پس از مصرف انبه می‌تواند برای بدن مضر باشد. نوشیدنی‌های خنک موجود در بازار دارای حجم قابل توجهی شکر بوده و انبه نیز به طور طبیعی دارای شکر است. این موضوع می‌تواند افزایش سریع قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت را درپی داشته باشد.
توصیه می‌شود انبه را در میانه روز و به عنوان میان وعده مصرف کنید. انبه نارس می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود. از این رو، از رسیده بودن انبه پیش از مصرف آگاهی پیدا کنید.


کد مطلب: 278816

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278816/مواد-غذایی-نباید-انبه-مصرف-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir