کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا اخذ گواهینامه ایزو برای کسب‌وکارها مهم است؟

30 خرداد 1400 ساعت 14:17

گروه کسب و کار: هنگامی که در مورد بازار جهانی صحبت می‌کنیم، اطمینان از کنترل و تعادل اهمیت دارد. در صورت عدم وجود این موارد، اطمینان از کیفیت و سازگاری در سراسر کشورها و همچنین صنایع دشوار می‌شود. بنابراین، استانداردهای بین المللی به حفظ شرایط کمک می کنند.


ایزوسیستم در این مقاله به طور کامل به اهمیت اخذ گواهینامه ایزو می پردازد. اگر علاقمند به اخذ ایزو برای کسب و کار خود هستید می توانید برای اطلاعات بیشتر با ایزوسیستم از طریق شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ تماس بگیرید.

درک گواهینامه ایزو
گواهینامه ایزو تایید می‌کند که فرآیند تولید، سیستم مدیریت، فرآیند مستندسازی و یا خدمات، الزامات مورد نیاز برای تضمین کیفیت و استانداردسازی را دارد. ایزو سازمانی بین‌المللی است که به توسعه‌ی استانداردها برای تضمین ایمنی، کیفیت و کارایی خدمات، محصولات و سیستم‌ها کمک می‌کند.
اخذ ایزو در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد. استانداردهای ایزو برای تضمین پایداری وجود دارند. هر گواهینامه معیارها و استانداردهای جداگانه‌ای را ارائه می‌دهند و به صورت عددی طبقه‌بندی می‌شوند.برای مثال گواهینامه ایزو 9001 که مربوط به سیستم مدیریت کیفیت است تشریح می‌کنیم.

درک گواهینامه ایزو 9001
وقتی شرکتی  برای اخذ گواهینامه ایزو 9001 اقدام می نماید، بدان معنا است که شرکت کاملاً الزامات ایزو 9001 را در سراسر شرکت به کار می‌برد. برای درک بهتر شما، اجازه دهید ابتدا عبارت ایزو 9001 را تجزیه و تحلیل کنیم تا ایده‌ی روشنی به شما ارائه دهیم.

سازمان جهانی ایزو
همانطور که در بالا به طور مختصر بحث شد، ایزو سازمان بین المللی استانداردسازی می‌باشد. هر شرکتی برخی استانداردها را برای تأیید عملیات سازمانی و مشاغل خود اخذ می نماید.

آشنایی با ایزو ۹۰۰۱
عددی که بعد از ایزو نشان داده می شود، نشان دهنده نوع استاندارد است. استانداردهای ارائه شده در خانواده ایزو 9001 به مدیریت کیفیت اشاره دارند. ناگفته نماند، ایزو 9001 جزو شناخته شده ترین استاندارد های ایزو می‌باشد و معیارهایی را برای رعایت طیف وسیعی از اصول مدیریت کیفیت تعریف می کند. این امر به سازمان‌ها و مشاغل کمک می‌کند تا کارآیی بیشتری داشته و رضایت مشتری را بهبود بخشند.
ازاین رو، می توان گفت که اخذ ایزو ۹۰۰۱ سازمان‌ها را ملزم به پیروی و تعریف سیستم مدیریت کیفیت می‌داند که هم موثر بوده و هم مناسب است.
بنابراین، هر شرکتی که ادعا کند دارای گواهینامه ایزو 9001 است، احتمالاً شرکتی خواهد بود که از استانداردهای کیفیت خدمات و محصولات برخوردار است.
به‌طور کلی اخذ ایزو همه‌ی موارد مورد نیاز برای اطمینان از کیفیت و نحوه حفظ آن را تعیین می‌کند. افزون‌براین، اخذ گواهینامه ایزو برای تمامی کسب و کارها مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

مزایای اخذ ایزو 9001
اخذ ایزو 9001 نشان اعتبار و اعتماد است. با اخذ ایـزو مشاغل می توانند نیاز مشتری را برآورده کنند و برای بهبود مستمر تلاش نمایند. ما در مورد اینکه چرا هر کسب و کاری باید گواهینامه ایزو 9001 را اخذ نماید، نکات اساسی را بیان کرده ایم. بیایید نگاهی به این موارد بیندازیم.
گواهینامه ایزو 9001 می‌تواند دروازه های جدیدی را به روی کسب و کار شما باز کند و شما نیازهای کل مشتریان بازار را برآورده خواهید کرد. اخذ ایزو رابطه شما را با مشتریان فعلی تقویت می کند و نشان می دهد که کسب و کار شما با اشتیاق در تلاش است تا روش های تجاری را بهبود بخشد. این امر باعث بهبود رضایت مشتری و چندین مزیت در کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود.

گواهینامه ایزو 9001 به طور چشمگیری کیفیت محصولات و خدمات شما را بهبود خواهد بخشید. این مساله جریان شکایات را کاهش می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا بر روی مسائل گزارش‌شده تمرکز کنید و آن‌ها را به سرعت حل کنید. همچنین عملکرد سازمان خود و کیفیت کلی را افزایش می دهد.
صدور گواهینامه ایزو 9001 مشارکت کارمندان را افزایش داده و به آنها یادآوری می‌کند که برای مشتریان ارزش قائل هستند؛ همچنین باعث افزایش روحیه آنها برای موفقیت در تجارت می‌شود.
گواهینامه ایزو 9001 بهره‌وری عملیاتی را بهبود می‌بخشد و در کاهش هزینه‌های کسب و کار کمک می‌کند.
اخذ ایزو 9001 باعث افزایش اعتبار و اعتماد کسب و کار شما در بازار می‌شود. سیستم مدیریت کیفیت (QMS)، تصویری مثبت از شرکت ارائه می دهد و شما را نسبت به رقبا برتر می‌کند.
صدور گواهینامه ایزو 9001 در بهبود قدرت تصمیم گیری مدیریت عالی شرکت کمک می کند.
به طور کلی با اخذ استاندارد ایزو 9001، خطاها در مرحله اولیه شناسایی و اصلاح می شوند. این امر خسارات را به حداقل می رساند.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو معتبر
برای اخذ ایزو معتبر می توانید با مرکز مشاور مدیریت ایزوسیستم با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت www.isosystem.org درخواست خود را آنلاین ثبت نمایید.
 


کد مطلب: 278838

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278838/چرا-اخذ-گواهینامه-ایزو-کسب-وکارها-مهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir